تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۱۸:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 88847

این روزها فیلم‌های «۳رخ» ساخته جعفر پناهی، «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی و «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی در سینماهای فرانسه در حال اکران هستند.

به گزارش سینماسینما،  فیلم «۳رخ» ساخته جعفرپناهی با تبلیغات بسیار گسترده درخیابان‌ها و متروهای شهر پاریس از چهارشنبه ۱۶ خرداد (۶ ژون)  به پرده سینماها آمد و در پاریس و حومه با ۳۱ سینما در روز اول ۴۱۲۰ تماشاگر داشته است.

دو سال پیش از همین کارگردان فیلم «تاکسی» به نمایش در آمده بود که روز اول ۶۱۱۵ تماشگر داشته بود. فیلم «۳رخ» با وجود بدست آوردن جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن از فروش کمتری برخوردار بوده است. البته باید منتظر پایان هفته اول و فروش کلی آن در فرانسه بود تا بتوان مقایسه درست تری نسبت به آن کرد.

از دیگر فیلم‌های ساخته کارگردانان ایرانی که در کشور فرانسه به نمایش عمومی درآمده است می‌توان به «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی از کشور اسپانیا اشاره داشت که از ۱۹ اردیبهشت ۹۷ (۹ می۲۰۱۸)  و همزمان با جشنواره کن در ۴۲۰ سینما نمایش آن آغاز شد و طی چهار هفته اول تعداد۷۵۲۳۰۰ تماشاگر در فرانسه داشته است که البته در هفته سوم و چهارم تعداد سینماهای آن به ۵۵۰ سالن افزایش یافته بود اما در هفته چهارم تنها ۷۴۴۷۷ نفر به دیدن فیلم رفته بودند. نمایش «همه می‌دانند» در فرانسه همچنان ادامه دارد و پخش کننده آن امیدوار است که فیلم به مرز یک میلیون نفر تماشاگر برسد.

از طرفی فیلم قبلی عبدالرضا کاهانی «استراحت مطلق» با کپی کامل و بدون حذفیات از ۹ خرداد ۹۷ (۳۰می ۲۰۱۸) در سه سالن در پاریس و همچنان چند سینما در شهرستان‌ها به نمایش در آمد و در تعدادی از سانس ها کارگردان نیز درجلسات بحث و گفتگو با تماشاگران در پاریس و همچنین در شهرستان‌ها حضور داشت که با استقبال خوب آنها روبرو شده است. این فیلم همچنان به نمایش خود در فرانسه ادامه میدهد و قرار است بزودی  فیلم‌های دیگر کاهانی توسط کمپانی «بلو برد» به پرده سینماهای فرانسه بیاید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها