ازابتدای سال ۲۰۱۸ درفرانسه چندین فیلم ایرانی به پرده سینما آمده اند که بیشترآنها درپاریس و برخی همزمان در سینماهای شهرستانها هم بنمایش درآمده اند. به گزارش سینماسینما، سال گذشته میلادی فیلم های مختلفی از سینمای ایران در سالن های سینماهای فرانسه به نمایش درآمده است.
فیلم های «امروز» ساخته رضا میرکریمی، که درهفته اول در سه سینما ۸۶۸ تماشاگر داشت – “وارونگی” ازبهنام بهزادی درچهاهفته ۲۱٫۶۷۴٫بیننده داشت – “رویاهای دم صبح” ازمهرداد اسکوئی – “تهران تابو” از علی سوزنده،– “دونده “، از امیر نادری– “لیلا” ازداریوش مهرجوئی– و “لرد” از محمد رسول اف، که کم فروش ترین آنها دونده با کمتر از ۱۰۰۰ تماشاگر و پرفروش ترین انها لرد با ۸۸ هزارتماشاگردر سینماهای فرانسه برپرده رفته بود.
درسال جدید میلادی ازاول ژانویه ۲۰۱۸ تا تاریخ قبل از ماه مه فیلم های جدید از سینمای ایران به نمایش عمومی در کشور فرانسه درآمدند.
فیلم های “بدون تاریخ، بدون امضا ” از وحید جلیلوند – از ۲۱ فوریه در ۷ سالن درپاریس – هفته اول ۳٫۵۲۹ تماشاگر وهفته دوم پنجاه درصد افت داشت.
“مو” ساخته محمود غفاری از ۷ مارس در یک سینما، هرروز دو سانس.آماری منتشر نشده است.
“دختر” ساخته رضا میرکریمی از ۲۱مارس همزمان با عید نوروز دریک سینما، که دوسانس در روزبنمایش درآمد. و برخی روزها سه سانس برنامه ریزی شده است.
همچنین قرار است از ۱۱ آوریل (۲۲فروردین) فیلم “استراحت مطلق” از عبدالرضا کاهانی بنمایش در آید.
برای یاد آوری باید گفت که پرفروش ترین فیلم ایرانی در فرانسه، “جدائی نادر از سیمین” اثر اصغرفرهادی است که یک میلیون وصدهزار تماشاگر در فرانسه داشته، رکوردی که دسترسی به آن رویائی بنظرمی آید.
نکته ای که میتوان به آن اشاره داشت، اینکه بعد موفقیت های سالهای قبل که آمارفروش فیلمهای ایرانی در این کشورقابل توجه بود، مدتی است سینمای ایران از نظر جلب تماشاگر افت کرده است. برای یک جمع بندی کلی باید منتظرپایان سال ۲۰۱۸ بود تا بشود دلایل این افت را بررسی کرد و موقعیت تازه سینمای ایران را مورد تفسیر و بررسی قرارداد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایگاه اول برای «اسپایدرمن»؛ ۱۰۰ فیلم برتر سونی پیکچرز به مناسبت صدسالگیاش/ «جدایی» پنجم شد
- «بدون تاریخ، بدون امضا» به نمایش خانگی آمد
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- ریما رامینفر، «جدایی نادر از سیمین» را برای نابینایان روایت میکند + تیزر
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- استتار و رمزپردازی؛ یک راهحل برای فرار از سلطهی پدر نابینا/ دربارهی جداسازی نادر از سیمین
- «جدایی نادر از سیمین» در فهرست پدران ماندگار سینما و واکنش یک منتقد ،یک جامعه شناس ویک فیلمساز به این انتخاب
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش سوم
- برشهای کوتاه/ لحظه اهدای اسکار به اصغر فرهادی در اسکار ۲۰۱۲
- دروغ گفتن یا دروغ نگفتن، مسئله تنها این نیست/ نگاهی به «جدایی نادر از سیمین»؛ به مناسبت دهمین سالِ اکرانش
- بازیگر «جدایی نادر از سیمین» درگذشت/ علیاصغر شهبازی از دنیا رفت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (١٣)/ بهرنگ ملک محمدی، امیرعلی نصیری
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (١١)/ محدثه واعظیپور، حسین آریانی
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۵)/ عباس اقلامی، مازیار معاونی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
- اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش
- مستندی از «حمید سهیلی» در موزه سینما نمایش داده میشود
- انتشار پوستر «آن دو» با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای ۴ فیلم کوتاه داستانی
- ادامه اجرای «سهخواهر» در تالار مولوی
- یک واقعگرای بیرحم؛ دل تورو درباره میازاکی چه نوشت؟/ سینماییهای فهرست تایم ۲۰۲۴
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
- تمدید فراخوان دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات
- فراخوان تأمینکنندگان گوشی همراه
- «هیس» در فستیوال «روسکایا کلاسیکا» روی صحنه میرود
- کنایه کارگردان «آپاراتچی» به تبعات استفاده نکردن از تبلیغات ماهوارهای
- «گالیله» با ۳ اجرا ۳۰۰ میلیون فروخت
- کیانو ریوز در فیلم جدید روبن اوستلوند بازی میکند
- شب تئاتریها برای شمس لنگرودی
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- در جشنواره فیلم کلاسیک؛ جشن ۳۰ سالگی «داستان عامهپسند»/ بازیگران گرد هم آمدند
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
طبعا باید فیلمهای درجه وطنی را برای آنسو جهت اکران ارائه نمود تا دچار افت نگردد ،،،وقتی ازهول حلیم دردیگ می افت ند،،،وفکرمیکنند در۲سوت فرهادی میشوند ومیبینند خبری نشد حواسشان جمع تر میشود که تماشاگران حواسشان جمع تر است و جو زده نمیشوند ،،،نمایش فیلمهای متوسط وایضا معمولی ،،واستقبال نکردن تماشاگر فقط باعث افت وجهه وآبروی سینمایی که بااستعدادها زحمتش راکشیده اند میشود