تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۶ - ۱۶:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23209

جمال شورجهجمال شورجه، کارگردان سینمای ایران معتقد است که باید حریم یکدیگر حفظ کنیم و اگر نقدی وجود دارد با ملایمت عنوان شود.

جمال شورجه کارگردان صاحب نام سینمای ایران و یکی از چهره های مطرح در حوزه سینمای ارزشی و انقلابی، درباره موضوع مورد بحث این روزهای سینما و فحاشی یکی از نشریات به سینماگران، در گفتگو با خبرنگار سینماسینما گفت: معتقدم که باید در همه احوال حرمت یکدیگر را نگه داریم و نباید بگذاریم که حرمت ها شکسته شود. ممکن است اختلاف سلیقه های زیادی، میان قشرهای مختلفی از جامعه وجود داشته باشد اما به هر جهت باید حریم یکدیگر حفظ کنیم و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: همه ما در یک چارچوب و یک کشور اسلامی زندگی می کنیم، اگر از نظر سیاسی اختلاف سلیقه ای وجود دارد نباید بگذاریم که به حوزه های دیگر سرایت کند. همه باید به یکدیگر احترام بگذاریم و با زبان تند و پرخاشگرانه نسبت به هم موضعی اتخاذ نکنیم.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» در تکمیل حرف هایش عنوان کرد: هنرمندان، ورزشکاران و تمامی چهره هایی که در میان مردم شناخته می‌شوند، الگو جامعه ما هستند. از قدیم می‌گویند که حرمت امام زاده را متولی نگه می‌دارد، هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند در نحوه برخورد و پوشش خود دقت کنند و کمی ملاحظات عرف جامعه را در نظر بگیرند. همه ما مسلمان هستیم و اکثر قریب به اتفاق این ها، همان کسانی هستند که در راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن حضور پیدا می‌کنند، معتقد به نظام و انقلاب اند. حفظ حرمت یکدیگر مهمترین رکنی است که باید آن را در نظر بگیریم.

جمال شورجه یادآور شد: اگر فرض بگیریم، انتقادی هم به نحوه پوشش فلان هنرمند وجود دارد، نباید با هتاکی حرف خودمان را بزنیم، اگر حرفی هست باید با زبان حال طرف مطرح شود. تاریخ نشان داده است که با ملایمت و مهربانی اگر موضوعی را مطرح کنیم، نتیجه بهتری به ما می‌دهد، نه این که با تندی و پرخاشگری حرف خود را بزنیم. این سبک از امر به معروف و نهی از منکر خلاف سیره معصومین ما است. در این باره روایت های بسیاری وجود دارد. اگر می‌خواهیم کسی را نهی از منکر کنیم باید به شیوه امامان خود عمل کنیم. در این بحث حتی ما نمی توانیم با زبان تمسخر، حرفی را بازگو کنیم چه برسد به این که بخواهیم فحاشی کنیم و موضوعی را به کسی نسبت دهیم.

کارگردان فیلم «دایره سرخ» درپایان صحبت های خود، تصریح کرد: روایتی داریم از حضرت پیامبر که در نقل به مضمون آن چنین می‌گویند که اگر به کسی برچسبی بزنید و یا ناسزایی ناروا بگویید، تا خود شماها به آن دچار نشوید، آمرزیده نخواهید شد. خوب است که سیره معصومین را رصد کنیم و در امور مختلف، اخلاقیات را از یاد نبریم و حرمت یکدیگر را حفظ کنیم.

 

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها