مدرسه مشهور سینمائی لوک بسون که در سال ۲۰۱۲ با هزینه گزافی سرمایه گذاری درحومه پاریس راه اندازی شده بود، در ۲۰ ژوئیه امسال بدلیل کسر بودجه مجبور به تعطیلی شد.
به گزارش سینماسینما، لوک بسون سود آورترین کارگردان فرانسوی درصحنه جهانی، همچنان یک کمپانی بزرگ فیلمسازی در حومه پاریس برپا کرده است که نه تنها آثار پرخرج خودرا در این استودیو میسازد که آخرینش بیش از ۱۵۰ میلیون یورو هزینه برداشت، بلکه فیلم های بزرگ آمریکائی که در فرانسه فیلمبرداری می شود را در همین استودیو میسازند.
هدف ایجا د مدرسه سینمائی لوک بسون که در محوطه بزرگی آنرا بنا گذاشته بود، تربیت کارگردان و سناریست های حرفه ای بود. داوطلبان میبایستی بین ۱۸ تا ۲۵ سال می بودند وبرای ورود به مدرسه، کنکور هم میدادند، وسپس بدون پرداخت شهریه به تحصیل سینما در آن می پرداختند.
هنگامیکه مدرسه ایجاد شد جمعیت بسیار برای شرکت در آن ثبت نام کردند. در طی شش سالی که این مدرسه دوام آورد سناریست وکارگردانان حرفه ای از آن بیرون آمدند که اغلب جذب کار شدند. در ابتدای امر، هزینه اجاره محل مدرسه و امکانات آن ۴۰۰٫۰۰۰ یورو در سال میشد، و مرکز ملی سینمای فرانسه سالانه ۵۰٫۰۰۰ یورو به ان کمک میکرد که این اواخر کمک خود به ۲۰۰٫۰۰۰ یورو رسانده بود. در یکی دوساخر آخر مشگلات مالی برای این مدرسه بزرگ ایجاد شده بود ولوک بسون به دنبال سرمایه گذار میگشت، که نتیجه نداد، و ابتدا تعدادی از کارمندان را بیکار کرد. . از سوی دیگر، فیلم آخر لوک بسون ” والریان” با شکست زیادی در دنیا بویژه امریکا روبرو شد و همه این مسائل، مدرسه سینمائی را دچار ورشکستگی کرد.
با این حال مدیران این مدرسه هنوز کاملا قطع امید نکرده اند وبدنبال راه چاره در طول تابستان میگردند تا شاید بتوانند، دوباره به شکل دیگری و محدودتری، آنرا راه اندازی کنند.. آنها از کمپانی گومونت، و کانال تلویزیونی ۶ فرانسه در خواست کمک کرده اند مدرسه لوک بسون به عنوان حرفه ای ترین مدرسه سینمای تجاری قلمداد میشد. اینکه چقدر شانس بازگشائی این مدرسه سینمائی وجود خواهد داشت بنا به نوشته روزنامه لیبراسیون، چندان امیدی به آن نیست.
از سوی دیگر در خبرهای روزنامه فیگارو آمده که بدلیل بدهکاری بسیار کمپانی ( اروپا سینما) که مالکیت آن با لوک بسون است، و در شرف ورشکستگی است، احتمال دارد، کمپانی بزرگ آمریکائی – نتفلکس – آنرا خریداری کند.
![](/wp-content/themes/cinemacinema/img/tel.gif)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شانس بالای «امیلیا پرز» / چهار فیلم در فهرست نهایی گزینش نماینده فرانسه در اسکار
- شانس در خانه کدام فیلم را میزند؟/ فرانسویها کار گزینش نماینده اسکار را آغاز کردند
- درباره آلن دلون/ شوالیه چشم آبی به افسانهها پیوست
- سینما کلوب مجموعه صحنه آبی آغاز به کار کرد/ نگاهی به سینمای معاصر فرانسه
- رئیس یک کمپانی تولید فیلم فرانسوی: در دوران کرونا پلتفرمها تک تازی کردند
- با دستور امانوئل مکرون، سینماهای فرانسه بازگشایی میشوند
- ژرار دوپاردیو به تجاوز متهم شد
- آتشسوزی کلیسای نوتردام، سوژه فیلم کارگردان برجسته فرانسوی/ فیلمنامه، در قرنطینه نوشته شد
- وضعیت اضطراری در فرانسه/ یک اتفاق بیسابقه در سینما
- جشنواره فرانسوی در روز افتتاح تعطیل شد
- کرونا با صنعت سرگرمی فرانسه چه کرد؟
- اختصاصی سینماسینما/ بیلان خوب سینمای فرانسه در سال ۲۰۱۹
- معرفی نامزدهای جوایز لومیر/ ۲۷ ژانویه، اعلام اسامی برندگان
- سه گزینه نهایی فرانسویها برای معرفی فیلم به اسکار
- «بینوایان» اثر لاج لی؛ فیلمی غنی، قدرتمند، ملتهب کننده از سینمای فرانسه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران