تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۵ - ۱۰:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 43618

نیکی کریمی آذرسینماسینما، علی پاکزاد – نیکی کریمی امسال با فیلم سینمایی «آذر» در مقام تهیه‌کننده و بازیگر در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. کریمی برای ساخت این فیلم از مرحله بازنویسی فیلمنامه تا آخرین مراحل فنی حضوری پررنگ و فعال دارد و دلیل این حضور خود را ساخت فیلمی «خوب» عنوان می‌کند. او برای ساخت این فیلم سینمایی با محمد حمزه‌ای کارگردانی که اولین فیلم خود را مقابل دوربین می‌برد همراه شده است. کریمی در گفت‌و‌گو با سینماسینما در مورد تجربه تهیه این فیلم صحبت کرد.

کارکردن با یک فیلم اولی چطور بود؟
‎قطعا این کار به نوعی یک ریسک محسوب می‌شود. به دلیل اینکه متوجه شدم برای شناخت و کار مشترک به المانهای بسیار زیادی نیاز است. ولی مهم این است که بخواهیم فیلم خوب بسازیم. حتما ریسک است و آدم نمی‌داند با چه اتفاقی روبرو خواهد شد، ولی چیزی که برای من مهم بود این بود که فیلمنامه را خودم انتخاب کردم، در حقیقت می‌خواستم آن فیلمی که مد نظرم است را بسازیم. یک زمان هست که تهیه‌کننده‌ای چنین نظری ندارد. این موضوع درباره افراد دیگر متفاوت است. برای مثال آقای کارگردان باسابقه ای قصد دارد فیلمی بسازد و من را به عنوان تهیه‌کننده کنار خود می‌بیند. آن وقت حتما درباره ساخت فیلم و محتوا دخالتی نمی‌کنم زیرا کار با آن شخص پروژه متفاوتی لقب ‎می‌گیرد و قطعا روی تجربه‌اش حساب می‌کنم.

تا اینجای کار راضی هستید؟
‎سعی کردم با مدیریت این اتفاق بیفتد. یعنی همه گروه در جهتی باشیم که بتوانیم به چیزی که مد نظر داریم برسیم. این به نظرم خیلی مهم است.

‎از تجربه همکاری با احسان بیگلری بگویید؟ درباره فیلمنامه‌ای که نوشته بودند و ویژگی‌های فیلمنامه که باعث شد شما انتخابش کنید.
‎این همکاری به این شکل اتفاق افتاد که من از فیلم «برادرم خسرو» که ایشان نوشته و کارگردانی کرده بودند خوشم آمد چون سوژه‌ای اجتماعی بود. بین پیشنهادهایی که بود و بررسی هایی که داشتم به احسان رسیدم به خاطر اینکه مایل بودم تیم من، گروهی از جوان هایی باشند که همگی به تازگی به سینما آمده اند و حرفی را برای گفتن دارند. تجربه خیلی خوبی بود البته من «شیفت شب» را با علی اصغری نوشتم .من و علی، هر دو نفرمان فیلمنامه احسان بیگلری را خواندیم، و آن را بازنویسی کردیم ولی با همفکری هم این اتفاق افتاد. احسان با همسرش پریسا هاشم پور، فیلمنامه را نوشتند و بعد من و علی اصغری آن را بازنویسی کردیم ولی همه ما در طول فیلمبرداری که این بازنویسی اتفاق افتاد با هم هماهنگ بودیم و به یک چیز فکر می‌کردیم و هدفمان یک چیز بود؛ ‎ساخت یک فیلم خوب.

«آذر» نگاهی جدید نسبت به جامعه دارد؟
تهیه‌کنندگی کار اسانی نیست. ‎من یک سال دنبال سرمایه فیلم بودم همین طور ‎عوامل و فیلمنامه، به نظرتان دلیلش چه بود؟ برای اینکه با این فیلم حرفی را بزنم. «آذر» درباره حقوق زنان است. دلم می خواست تماشاچی را به فکر بیاندازم. نمی‌خواستم یک فیلم سرگرم‌کننده صرف بسازم. می‌خواستم فیلمی بسازم که تأثیرگذار باشد و اگر یک خانم فیلم را می بیند راجع به موضوعش فکر کند. امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها