تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۲:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 33521

از ابتدای سال ورود فیلم‌های سینمایی غیرمجاز در برخی از استان‌ها به وفور اتفاق افتاد، به گونه‌ای که با توجه به ورود غیرمجاز فیلم، تهیه‌کننده به سرعت و بدون هیچ‌گونه معطلی به سراغ وزارت ارشاد می‌رفت و پروانه نمایش خانگی فیلم با توجه به توزیع غیرمجاز فیلم، بدون مرور مجدد در شورا صادر می‌شود.

به گزارش سینماسینما، با نگاهی به نوع ارایه فیلم‌های غیرمجاز در شبکه توزیع به نظر می‌رسد برخی از صاحبان آثار برای دریافت مجوز از شبکه نمایش خانگی بدون بررسی مجدد و ارایه شورای پروانه نمایش به صورت محدود فیلم را در یکی از شهرها توزیع می‌کنند تا با اعلام توزیع غیرمجاز فیلم به سرعت راهی برای ورود به شبکه نمایش خانگی را بیابند و بدون گذران سه ماه از اکران، فیلم را به توزیع بسپارند و بخشی از سرمایه خود را بازگردانند.

نکته دیگر درباره فیلم‌هایی است که توسط محمد امامی(تهیه‌کننده «شهرزاد» که به اختلاس متهم شده است) خریداری شده، یکی از این آثار «ابد و یک روز» بود که به تازگی با ارایه غیرمجاز فیلم در استان اصفهان، شبکه نمایش خانگی مجاب شد تا پروانه نمایش آن را صادر کند. این درحالی است که در خصوص مالکیت فیلم مشکلاتی وجود داشت و بخشی از مالکیت فیلم به سعید ملکان (تهیه‌کننده) تعلق داشت اما به دلیل ورود غیرمجاز فیلم در شبکه قاچاق وزارت ارشاد تصمیم گرفت در جلسه‌ای فوق‌العاده و به سرعت مجوز توزیع آن در شبکه نمایش خانگی را ارایه دهد.

این داستان درباره فیلم «فروشنده» نیز اتفاق افتاده است و فیلم که حق رایت آن به محمد امامی فروخته شده در یکی از استان‌ها به صورت محدود توزیع شده و به دلیل نبودن تهیه‌کننده (اصغر فرهادی) در ایران، وزارت ارشاد ارایه مجوز نمایش خانگی فیلم را به زمانی موکول کرده که ایشان به ایران بازگردند.

منبع: کیهان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها