تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۱:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 24536

ارژنگ امیرفضلیارژنگ امیرفضلی بازیگر می‌گوید یکی از مشکلات این است که بزرگ‌ترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت می‌کنند در حالی که باید از دید یک کودک برای او نوشت.

به گزارش سینماسینما، ارژنگ امیرفضلی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: فیلم  «۱۲ صندلی» به کارگردانی اسماعیل براری قرار است پس از چند سال اکران شود. فیلم «دو دزد و دو پری» و «قهرمانان کوچک» حسین قناعت را نیز آماده اکران دارم و به زودی فیلمبرداری فیلم سینمایی «شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی می‌روم.

وی ادامه داد: یک کار تئاتر هم به زودی آغاز می‌کنم با یک کارگردان جوان، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست و از اواخر شهریورماه دو اجرا در شهرستان خواهیم داشت.

بازیگر فیلم سینمایی  «محاکمه در خیابان» درباره چرایی کار در سینمای کودک و نوجوان و علاقه‌اش به این ژانر سینمایی اظهار کرد: کودک حس هم‌ذات‌پنداری بسیاری خوبی دارد و سریع‌تر از بزرگسال است. بزرگسال کمی در مقابله با موضوعات جبهه می‌گیرد، به همین دلیل نیز کار برای او سخت است. اما وقتی بلد باشید با کودک چطور رفتار کنید و بدانید چه می‌خواهد، خیلی راحت‌تر می‌توانید او را جذب کنید.

وی با اشاره به مهجور ماندن سینمای کودک ادامه داد: من کار کودک ساختم و درباره او نوشتم. یکی از مشکلات این است که بزرگ‌ترها در امر ساخت آثار کودکان دخالت می‌کنند در حالی که نباید از دید بزرگسال برای کودک کار کرد، بلکه باید از دید یک کودک برای او نوشت. باید خودت را جای کودک بگذاری و برای آن‌ها کار کرده باشی تا بفهمی بچه از چه چیزی خوشش می‌آید و چه چیزی برای او مضر است. گاهی کارهایی تولید می‌شود که نه تنها برای کودک مفید نیستند، بلکه جنبه تخریبی و مضری برای او دارند.

امیرفضلی همچنین افزود: متأسفانه برخی بازیگران هم هستند که تا به آن‌ها می‌گویی فیلم برای کودک است، راضی به حضور نمی‌شوند. در حالی که دنیای کودک بسیار بزرگ‌تر از بزرگسال است و تکلیفش مشخص است. سینمای بزرگسال یکسری چارچوب مشخص دارد و بسیار کوچک است، اما سینمای کودک ابعاد بسیار وسیعی دارد و باید نسبت به آن آشنایی کامل داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «الو الو من جوجوام» در پاسخ به این سؤال که چرا از سینمای کودک استقبال نمی‌شود، بیان کرد: اکران خوب به فیلم‌های کودک داده نمی‌شود، سالن خوبی ندارد، تبلیغات خوبی برای این فیلم‌ها نمی‌شود و عمدتاً کسی از اکران فیلم‌های این ژانر اطلاعی ندارد. از سوی دیگر برای دیدن یک فیلم شما مشکلی ندارید، اما سینمای کودک یک خانواده را به همراه دارد، چرا که بچه به تنهایی نمی‌تواند فیلم ببیند و به سینما برود، در نتیجه باید همراه خانواده باشد و خب قیمت بلیت سینما گران است. شاید یکی دیگر از دلایل عدم اقبال فیلم‌های کودک، همین موضوع باشد. باید بیشتر روی این موضوعات تأمل کرد و بیشتر به آن پرداخت و جایگاهش را محکم‌تر کرد تا اوضاع این ژانر سینمایی بهتر شود.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در شرایطی که همیشه بودجه ساخت برنامه‌های کودک در تلویزیون حداقل بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به چند سال پیش بودجه صداوسیما بسیار پایین آمده است. در تلویزیون همیشه حداقل بودجه برای برنامه‌های کودک در نظر گرفته می‌شد و الان عملاً برای برنامه‌سازی حوزه کودک بودجه‌ای وجود ندارد و همکاران با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند. در چنین شرایطی به نظرم همین اندازه که برای کودک برنامه تولید می‌شود خوب است. بچه از این بیشتر خوراک فرهنگی می‌خواهد، ولی وقتی خوراک مناسبی وجود ندارد که به بچه داد، همین هم که تولید می‌شود، کافی است.

 

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها