طبق برنامهریزیهای انجامشده از سوی شورای صنفی نمایش فیلمهای «سیانور»، «لاک قرمز» و «رفقای خوب» به زودی در سینماهای کشور اکران میشوند.
به گزارش سینماسینما، به زودی فیلمهای جدیدی وارد عرصه اکران شده و با سایر فیلمها به رقابت میپردازند. با اعلام شورای صنفی نمایش اعلام شده است فیلمهای «سیانور»، «لاک قرمز» و «رفقای» خوب مجوز اکران گرفته و در سینماهای کشور به نمایش در میآیند.
این درحالی است که در هفته گذشته در لیست اکران فیلمهای پاییزه، چند فیلم کمدی نیز به چشم میخورد که با نزدیک شدن به ایام محرم این لیست تغییر کرده و فیلمهای دیگری به این لیست افزوده شده است.
«سیانور» دومین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی به تهیهکنندگی سید محمود رضوی از اواخر مهرماه در سینماهای تهران و شهرستانها اکران عمومی میشود. این در حالی است که در هفتههای گذشته تهیهکننده این فیلم در یادداشتی نسبت به عدم صدور مجوز اکران این فیلم اعتراض خود را رسانهای کرده بود. سیانور پس از فیلم ربوده شده به کارگردانی بیژن میرباقری در گروه سینمایی استقلال اکران خواهد شد.
«سیانور» دومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که در سیوچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
در خلاصه داستان «سیانور» آمده است: پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را مییابند، در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند، سیانور یا زندگی! و آنها زندگی را انتخاب می کنند. این فیلم به برههای از تاریخ سیاسی ایران میپردازد که در سینمای ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. در این فیلم مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی، فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش میپردازند.
«لاک قرمز» یکی از آثار راه یافته به بخش نگاه نو سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود که با فیلمنامهای اجتماعی به قلم امیر عبدی روایتگر زندگی یک خانواده است و در خلاصه داستان آن آمده: دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد. در این اثر سینمایی به تهیهکنندگی کامران مجیدی که اولین فیلم سینمایی سیدجمال سیدحاتمی در مقام کارگردان محسوب میشود، علاوه بر پردیس احمدیه و پانته آ پناهیها ، مسعود کرامتی ، بهنام تشکر و رسول نقوی به ایفای نقش پرداختهاند.
«رفقای خوب» هم فیلم ۹۸ دقیقهای است که به رابطه نسل اولیها با نسل سومیها میپردازد و بر رعایت کردن احترام پیشکسوتان و بزرگان خود تاکید فراوان دارد.
در خلاصه داستان آن آمده است: علی پسر ۱۹ سالهای است که دانشجوی رشته فیلمسازی است و نوه یکی از مشهورترین فیلمسازان که مدتی است، غایب شده و کسی از او خبری ندارد. قرار است طی برنامهای از پدربزرگ تجلیل شود و علی و دوستانش سعی میکنند برای شرکت در مراسم او را پیدا کنند.این فیلم با بازی بازیگرانی چون جمشید مشایخی، داریوش اسدزاده، محمد کاسبی، عنایت بخشی، احمدرضا اسعدی، رضا رویگری، نوید لایقیمقدم، نغمه نظامدوست، رامین ناصرنصیر، غلامرضا صادقی و بیتا خردمند ساخته شده است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- بهروز شعیبی: ما هیچ تیتری برای ممنوعیت نگذاشتیم/ «بدون چالش بودن فیلمها» اتفاق خوبی برای جشنواره نیست
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- بهروز شعیبی دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- راهیابی «بی سر و صدا» به جشنواره ویتنامی
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- بهروزشعیبی: فرهادی و مهرجویی سینمای اجتماعی را به یک قشر خاص محدود نکردند
- اکران «آغوش باز» همزمان با روز ملی سینما
- فیلمهای رامبد جوان، بهرام افشاری و گزینه احتمالی اسکار در راه اکران
- «آغوش باز» نیمه شهریور اکران میشود؛ محسن کیایی و حامد کمیلی در سینما
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





