تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۰۶ - ۱۵:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 31144

image_13950806145_34345344523سعید سالارزهی مالک و صاحب امتیاز عروسک «جناب خان»، درباره استفاده از نام و عکس این عروسک پرطرفدار بر روی انواع محصولات به آی سینما می‌گوید: «هر نوع بهره برداری تبلیغاتی بی مجوز از نام و تصاویر عروسک «جناب خان» را پیگیری قضایی خواهیم کرد.»

به گزارش سینماسینما، به تازگی یک کارخانه محصولات غذایی، از عکس جناب خان بر روی بسته‌های تخمه آفتابگردان استفاده کرده که این موضوع با واکنش صاحب امتیاز شخصیت جناب خان روبرو شده است.

از سال‌های دور، با محبوب شدن شخصیت‌های کارتونی و عروسکی، بسیاری از سرمایه گذاران برای تبلیغ محصولات خود، حساب ویژه‌ای بر روی محبوبیت این شخصیت‌ها باز می‌کردند. اما برخلاف بسیاری از کشورها، استفاده تبلیغاتی از شخصیت‌های نمایشی در ایران بدون اجازه از مالکان و صاحب امتیازان آنها روی می‌دهد.

به تازگی یکی از برندهای غذایی بر روی بسته‌های تخمه آفتابگردان از عکس جناب خان، شخصیت پرطرفدار برنامه «خندوانه» استفاده کرده است.

استفاده از تصویر جناب خان بر روی بسته تخمه آفتابگردان، موضوعی شد که به سراغ سعید سالارزهی مالک و صاحب امتیاز این عروسک برویم و بپرسیم که آیا صاحبان این محصول غذایی برای استفاده تبلیغاتی از تصویر جناب خان، از او اجازه گرفته‌اند یا خیر؟ که سالارزهی درباره این موضوع به آی سینما گفت: «برای استفاده از تصویر جناب خان بر روی این محصول غذایی، هیچگونه تماسی با ما گرفته نشده و صاحبین محصولات این حق را ندارند که بدون کسب اجازه، از تصاویر و نام جناب خان را بر روی محصولات خود استفاده کنند، چون این اقدام خلاف قانون است.»

سالارزهی که پیش‌تر با جمع‌آوری عروسک‌های تقلبی جناب خان، نشان داده بود جدیت بسیاری برای مراقبت از این شخصیت عروسکی دارد، درباره واکنش خود به استفاده تبلیغاتی از عروسک جناب خان گفت: «هر گونه بهره برداری از نام و تصویر عروسک «جناب خان» باید با اجازه از ما صورت بگیرد، و اگر این اتفاق رخ ندهد ما پیگیری‌های قانونی خود را انجام دهیم.»

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها