تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۴:۴۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 120543

اولین نمایش جهانی فیلم «جوکر» به کارگردانی «تاد فیلیپس» در جشنواره فیلم ونیز با تحسین گسترده منتقدین و هشت دقیقه تشویق ایستاده حاضران در سالن همراه شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، فیلم «جوکر» که بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی کامیکس است اما فیلمی مستقل درباره شخصیت ابرشرور جوکر و بدون حضور بتمن و دیگر شخصیت‌هاست، پس از انتظارهای فراوان شنبه شب در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت و با استقبال بسیار زیادی رو به رو شد تا راه برای درخشش این فیلم در فصل جوایز سینمایی و نهایتا جوایز اسکار هموارتر شود.

«خواکین فینیکس» که نقش‌آفرینی درخشانی در این فیلم در نقش اصلی جوکر داشته به همراه «تاد فیلیپس» کارگردان و نویسنده فیلم از جمله چهره‌های حاضر در مراسم فرش قرمز «جوکر» در جشنواره ونیز بودند.

داستان فیلم درباره شخصیت شکست‌خورده‌ای به نام آرتور فلک است که پس از تجربه‌های تلخ فراوان تبدیل به یک دلقک قاتل و پوچ‌گرای خشن می‌شود.

«خواکین فینیکس» پس از «جک نیکلسون»، «هیث لجر» و «جارد تلو»، چهارمین فردی است که در یک فیلم بلند سینمایی در نقش جوکر بازی می‌کند اما خود او عنوان کرده که از نقش‌های پیشین از جمله نقش برنده اسکار «هیث لجر» در فیلم «شوالیه تاریکی» تاثیری نپذیرفته است و معتقد است بدون اشاره به نقش‌های پیشین به نوعی این شخصیت را دوباره خلق کرده است.

«آلبرتو بارابارا» دبیر جشنواره فیلم ونیز با تمجید از این فیلم گفت که «جوکر» مستقیما به جوایز اسکار می‌رود و «اُون گلیبرمن» منتقد سینمایی نشریه ورایتی نیز با تحسین‌برانگیز خواندن این اثر سینمایی اظهار کرد: «خواکین فینیکس» در نقش فردی دارای مشکلات روحی که تبدیل به یک دلقک قاتل می‌شود، بسیار چشمگیر و درخشان بوده است و فیلم «جوکر» که در واقع نسخه‌ای جدید از فیلم «راننده تاکسی» اسکورسیزی است از جمله معدود فیلم‌های ساخته شده بر اساس کمیک بوک‌ها است که در آن به آنچه در دنیای واقعی روی می‌دهد پرداخته شده است.

«خواکین فینیکس» که پیش از این برای فیلم‌های «گلادیاتور»، «سر به راه باش» و «استاد» نامزد اسکار بازیگر شده است، برای بازی در فیلم «جوکر» بیش از ۲۳ کیلوگرم وزن کم کرده و با بازی درخشان خود در نقش این شخصیت معروف سینمایی حالا بیش از هر زمان دیگری به کسب اسکار بازیگری نزدیک شده است.

«جوکر» پس از جشنواره ونیز درجشنواره فیلم تورنتو نیز به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است از تاریخ ۴ اکتبر در سینماهای آمریکا اکران عمومی شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها