تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۱:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54365

جشنواره فیلم سبز توحیدپوردبیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با اشاره به استقبال خوب هنرمندان داخلی و خارجی از این رویداد فرهنگی گفت: از هنرمندان علاقه مند به محیط زیست دعوت می کنیم آثار خود را تا ۳۱اردیبهشت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.به گزارش سینماسینما، مهدی توحید پور گفت: تلاش ما بر این است در این دوره از جشنواره بر تعداد سالن‌های نمایش دهنده آثار سینمایی جشنواره در سراسر کشور افزوده و شهرهای بیشتری میزبان این رویداد فرهنگی باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره در هر دو بخش سینمایی و هنرهای تجسمی در سطح بین المللی عنوان کرد:  بخش تجسمی در دوره قبل بسیار موفق عمل کرد و پیام‌های هنرمندان در حفظ محیط زیست  به عموم مردم، متخصصین و فرهیختگان منتقل شد.

دبیر اجرایی جشنواره سبز ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار با استفاده از ابزار هنری و همبستگی و مشارکت هنرمندان در برپایی جشنواره به منظور اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست از اهداف این رویداد است.

توحید پور درباره مشارکت استان های کشور در جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز گفت: کمبودهای مالی و امکانات، انجام امور جشنواره در برخی استان ها را دشوار کرده و امیدواریم با مشارکت نهادهای ذی ربط و بخش خصوصی علاقه مند به محیط زیست، مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به حضور فعالان مدیران جشنواره های سبز دنیا در جشنواره سبز ایران تاکید کرد: حضور جشنواره سبز ایران در جشنواره‌های محیط زیستی ایتالیا، پرتغال، فرانسه و آلمان از اعتبار بدست آمده ایران در برپایی جشنواره ای با محیط زیست خبر می دهد واین رویداد در خاورمیانه و در بین جشنواره‌های سبز دنیا از جایگاهی درخور توجه برخوردار است.

توحید پور یادآور شد: موضوع جشنواره ششم با توجه به اهمیت اقتصاد و سال اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد سبز نامیده شد و در بخش‌های مختلف اقتصاد سبز توجه به رویکرد گردشگری پایدار، انرژی‎های سبز و شهر پایدار است و آثار شرکت کننده در دو بخش سینمایی فیلم‌های داستانی ،مستند ، تجربی ، پویانمایی و هنرهای تجسمی آثار گرافیک ، عکاسی ، تصویر سازی ، کاریکاتور ، دیجیتال آرت ، هنرهای مفهومی و ویدیو آرت در جشنواره حضور خواهند داشت.

علاقه مندان برای دریافت جزییات فراخوان جشنواره بین المللی سبز ایران می توانند به ادرس اینترنتی http://iigff.org/fa/farakhan/ مراجعه کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها