تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 145549

جوایز اسب طلایی که به عنوان نسخه چینی زبان جایزه اسکار شناخته می‌شود، برگزیدگانش را معرفی کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، یک بازیگر باسابقه و یک کمدی رمانتیک روز شنبه در مراسم اهدای جوایز اسب طلایی، نسخه چینی زبان اسکار جهان، موفق ظاهر شدند و جوایز این رویداد را دریافت کردند. کشور چین برای دومین سال به دلیل اختلافات سیاسی در این جوایز حضور نداشت.

فیلم سینمایی «عشق گمشده من» یک فیلم تایوانی بود که در این مراسم پنج جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد. اما گرم‌ترین استقبال از بازیگر کهنه کاری به نام چن شو فانگ ۸۱ ساله صورت گرفت که بیش از شش دهه در سینما فعالیت داشته است.

او در این رویداد دو جایزه متفاوت دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم «مستاجر عزیز» و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن برای فیلم «زنان کوچک و بزرگ» که هر دوی آن‌ها درام‌های خانوادگی بودند. این بازیگر نه تنها پیش از این موفق به کسب این جایزه نشده بود، بلکه هیچگاه نتوانسته بود در این جوایز نامزد شود. او در هنگام دریافت جایزه اش گفت اگرچه دیگر نمیتوانم راه بروم اما از کارگردان میخواهم که نقش یک ویلچری را برای من بنویسد.

مسئولان سینمای چین از حضور و شرکت کردن فیلم‌های این کشور در این رویداد تایوانی که از سال ۱۹۶۲ در این کشور برگزار می‌شود جلوگیری کردند. این تصمیم زمانی صورت گرفت که کارگردان تایوانی در مورد استقلال رسمی تایوان اظهار نظر کرد.

جوایز اسب طلایی امسال در مقابل تماشاگران به صورت حضوری برگزار شد و به نظر می‌رسد تایوان در کنترل همه گیری کرونا موفق بوده است. چندین ستاره برجسته از جمله انگ لی، کارگردان برنده اسکار، که برای حضور در این مراسم به تایوان رفته بودند، باید قرنطینه ۱۴ روزه را پشت سر می‌گذاشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها