تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۴/۳۰ - ۱۴:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159058

اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان به‌عنوان یکی از داوران بخش انیمیشن جشنواره بین‌المللی فیلم «فانتازیا» در مونترال کانادا انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش جشنواره بین‌المللی «فانتازیا» که هرساله در شهر مونترال کانادا برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم ژانر در آمریکای شمالی است که در طول ۱۵ سال اخیر موردتوجه طرفداران و توزیع‌کنندگان ژانرهای فانتزی، علمی-تخیلی، وحشت و … قرار گرفته است.

اشکان رهگذر در کنار دو کارگردان انیمیشن دیگر، «هفانگ وی» از فرانسه و «کالپ سنگوی» از هندوستان آثار انیمیشن این رویداد سینمایی را برای اعطای جایزه «ساتوشی کن» داوری خواهند کرد.

«ساتوشی کن» یکی از کارگردانان مطرح و تأثیرگذار انیمه بود که در سن ۴۶ سالگی براثر بیماری درگذشت و جشنواره فانتازیا برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر این کارگردان فقید هرساله جایزه‌ای با عنوان «ساتوشی کن» به یکی از انیمیشن‌های حاضر در جشنواره اهدا می‌کند.

همچنین در طول برگزاری این جشنواره، پروژه بعدی هر یک از داوران این رویداد به خریداران و توزیع‌کنندگان معرفی می‌شود. انیمیشن سینمایی «ژولیت و شاه» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برای اولین بار در این جشنواره معرفی خواهد شد و انیمیشن کوتاه «جبیر» از تولیدات استودیو هورخش هم برای مخاطبان این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

جشنواره بین‌المللی فانتازیا ۲۰۲۱ از ۵ تا ۲۵ اوت (۱۴ تا ۲۴ مرداد) و به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در شهر مونترال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها