تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۷:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 34162

عباس کیارستمیجشنواره بین‌المللی فیلم «مراکش» در جدیدترین دوره برگزاری‌اش، بزرگداشتی برای عباس کیارستمی برپا کرد.

به گزارش سینماسینما، جشنواره بین‌المللی فیلم «مراکش» در جدیدترین دوره برگزاری‌اش، بزرگداشتی برای عباس کیارستمی برپا کرد.

در این مراسم که دیشب ۱۳ آذر ماه برپا شد، احمد کیارستمی (فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی) با حضور بر روی سن سخنان خود را با شعری معروف از پدرش آغاز کرد و گفت: از ارتفاع می‌ترسم افتاده‌ام از بلندی، از آتش می‌ترسم سوخته‌ام به کرات، از جدایی می‌ترسم رنجیده‌ام چه بسیار، از مرگ نمی‌هراسم نمرده‌ام هرگز حتی یک بار…

فرزند بزرگ کیارستمی در ادامه افزود: وقتی از عباس (کیارستمی) پرسیدند، دوست دارد چه میراثی از خود بر جای بگذارد؟ گفت: خیلی دشوار است که بگویم چه چیزی از خود به یادگار می‌گذارم و حتی درباره آن فکر نکردم، چرا که لذت من بودن و وجودم است و نه آثارم.

احمد کیارستمی با اشاره به نقل قول‌های پدرش ادامه داد: عباس کیارستمی می‌گفت؛ «اگر مجبور باشم، بین بودن خودم و آثارم یکی را انتخاب کنم، ترجیح می‌دهم خودم باشم و آثارم نباشد.» حالا او رفته است اما فیلم‌های او، عکس‌هایش، شعرهایش و صدها نفری که در ورک‌شاپ‌های او در سراسر جهان آموزش دیده‌اند با ما هستند. من تمام این رویدادها و بزرگداشت‌ها در سراسر جهان و همه شما که اینجا هستید را ادامه حضور پدرم می‌دانم. او خودش به خوبی در یکی از شعرهایش می‌گوید: «وقتی آمد آمد، وقتی بود بود، وقتی رفت بود.»
عباس کیارستمی در سال‌های اخیر حضور پررنگی در جشنواره مراکش داشت و چند ورک‌شاپ‌های آموزشی در این رویداد سینمایی برگزار کرد؛ این فیلم‌ساز سرشناس ایرانی در سال ۲۰۰۵ جایزه دستاورد هنری این رویداد سینمایی را از «مارتین اسکورسیزی» گرفت.

شانزدهین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش مهمترین جشنواره سینمایی قاره آفریقا از تاریخ دوم تا دهم دسامبر (۱۲ تا ۲۰ آذرماه) در حال برگزاری است و فیلم «رفتن» ساخته نوید محمودی در بخش رقابتی آن حضور دارد و امروز ۱۴ آذر ماه نمایش دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها