تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54032

صالحی امیریسیدرضا صالحی‌امیری بر عدم تغییر در سیاست‌های تولید و اکران فیلم‌ها تاکید کرده و به رسانه‌هایی که از بودجه عمومی برای تبلیغ کاندیدای خاص استفاده می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش سینماسینما، رضا صالحی‌امیری درباره فیلم‌های توقیفی همچون کاناپه، عصبانی نیستم، دختر، ارادتمند نازنین بهاره تینا و رستاخیر که قرار بود تا قبل از پایان دولت تکلیف آنها مشخص شود، گفت: هیچ تغییری در سیاست‌های مرتبط با مجوز و اکران فیلم‌های سینمایی ایجاد نشده است. دولت سیاست‌های شفاف خود را که طی این چهار سال درپی آن بوده، همچون گذشته دنبال می‌کند.

وزیر ارشاد درباره شرایط صدور مجوز برای ساخت فیلم‌ها از ابتدا تا انتها نیز گفت: نظامی که ما برای تهیه و تولید فیلم‌ها ایجاد کرده‌ایم، کاملا شفاف است و همان مسیر هم ادامه پیدا خواهد کرد. قرار نیست هیچ تغییری در سیاست‌های تولید و اکران فیلم‌ها حاصل شود.

صالحی‌امیری درباره آینده جشنواره‌ فیلم فجر خاطرنشان کرد: ما در جشنواره فیلم فجر هم اعلام کردم در حال بازنگری برای تغییر در ساختار جشنوارها ازجمله فیلم فجر و بخش بین‌الملل این جشنواره هستیم و حتما نیز این اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین درباره سرنوشت سند چشم‌انداز موسیقی و اینکه آیا تا پایان دولت یازدهم نهایی می‌شود یا خیر، گفت: برای همه حوزه‌ها در حال برنامه‌ریزی هستیم. پیش‌نویس این سند تهیه شده و قصد داریم همزمان با برنامه ششم توسعه برنامه استراتژیک راهبردی را پیش ببریم، می‌خواهیم با یک رویکرد ۵ تا ۱۰ ساله، مجموعه فعالیت‌های راهبردی موسیقی را پیش ببریم.

صالحی‌امیری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که برخی از رسانه‌ها از محل بودجه‌های دولتی و عمومی برای یک کاندیدای خاص تبلیغ می‌کنند و به تریبون‌هایی برای محالفت با دولت بدل شده‌اند، آیا این کار خلاف قانون است و چه برخوردی با آنها صورت خواهد گرفت، گفت: در این رابطه معاونت مطبوعاتی یک بخش‌نامه صادر کرده که براساس آن چنین اقداماتی ممنوع است و با آنها برخورد خواهد شد. در همین راستا رسانه‌هایی که با بودجه دولت اداره می‌شوند اما تبلیغ یک نامزد خاص را می‌کنند باید ازسوی معاونت مطبوعاتی معرفی شوند.

او در خاتمه خاطرنشان کرد: معاونت مطبوعاتی هر روز فضا را رصد می‌کند و اگر تخلفی را مشاهده کند به ستاد انتخاباتی مستقر در وزارت کشور گزارش می‌دهد.

منیع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها