تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۳:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 178758

رئیس هیئت مدیره خانه سینما با اعلام اینکه احتمالاً تا آخر مرداد مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره خانه سینما برگزار خواهد شد، درباره منتفی شدن مجمع روز گذشته توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش سینماسینما، محمدعلی نجفی در گفت‌وگویی با ایسنا درباره زمان برپایی مجمع عمومی خانه سینما و انتخابات هیات مدیره که قرار بود عصر روز دوم مردادماه برگزار شود، اما ساعتی قبل از برپایی منتفی شد بیان کرد: هنوز زمان برگزاری دوباره مجمع مشخص نیست و ابتدا هیات مدیره باید جلسه‌ای را تشکیل دهد تا برنامه‌ریزی مجددی صورت گیرد. این جلسه تا چند روز آینده تشکیل می‌شود و احتمالاً در اواخر مرداد ماه مجمع را برگزار خواهیم کرد.

او درباره نامه‌ای که غلامرضا موسویئ-رییس اتحادیه تهیه‌کنندگان- درباره انتخاب منوچهر محمدی به عنوان نماینده تهیه‌کنندگان منتشر کرده و همچنین درباره حاشیه‌هایی که نسبت به دلایل منتفی شدن مجمع به وجود آمده است، گفت: نامه آقای موسوی درست است چون من خواستم بدانم ماجرای مربوط به نماینده تهیه‌کننده‌ها چیست و ایشان در جواب، آن نامه را نوشتند. بنابراین مشکلی در این خصوص وجود نداشت اما اتفاقی که افتاده این است که عده‌ای می‌خواهند از این ماجرا بهره برداری شخصی کنند.

نجفی افزود: انتخابات هیأت مدیره خانه سینما در چند دوره قبل به این صورت بود که وزارت ارشاد به نمایندگانی که صنوف انتخاب می‌کردند کاری نداشت اما حالا که دولت عوض شده می‌گویند طبق قانون اول باید نماینده‌ها را به ما معرفی می‌کردید و بعد مجمع تشکیل می‌دادید و این موضوع را ساعت ۲ ظهر دیروز به ما اطلاع دادند. در حال حاضر نماینده‌های صنوف مشخص هستند و همه چیز درست است فقط باید آن‌ها را به وزارت ارشاد معرفی کنیم و با تایید آن‌ها مجمع برگزار خواهد شد. در این بین تنها یک عده‌ این وضعیت را مصادره به مطلوب کردند، یعنی فکر کردند تشکیل نشدن مجمع نتیجه اَعمال آن‌ها بوده در حالی که اصلا اینطور نیست. ما طبق چند دوره قبل عمل کردیم منتها به نظر می‌رسد وزارت ارشاد قبلا به خانه سینما اعتماد داشت ولی حالا با تغییر دولت می‌خواهند جور دیگری عمل کنند.

رییس هیأت مدیره خانه سینما در پاسخ به اینکه آیا این درخواست وزارت ارشاد به نوعی دخالت در امور صنفی نیست و اگر نماینده‌ای را تایید نکند چه اتفاقی می‌افتد، گفت: نمایندگان صنوف افراد شناخته شده، مورد تایید صنوف و کلیت سینما هستند و فکر نمی‌کنم اینطور باشد که نماینده‌ای تایید نشود چون صنوف سینمایی آنقدر قدرت و شناخت دارند که افرادی را انتخاب کنند تا مسئله‌ای پیش نیاید، بویژه آنکه جایگاه هر کدام از نماینده‌های تعیین شده از طرف صنف‌ها، در سینما کاملا مشخص است و به نظر می‌رسد آنچه رخ داده با توجه به نبودن آقای خزاعی -رییس سازمان سینمایی- در ایران بیشتر شبیه یک ژست بوده تا تاکید کنند که از نظر آن‌ها باید همه چیز قانونی باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها