تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۴ - ۱۱:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68289

جنت اسمیت از منتقدان کانادایی که در جشنواره فیلم ونکوور حضور دارد در یادداشتی به تمجید از فیلم «آذر» پرداخت.

به گزارش سینماسینما، این منتقد در متن‌اش با عنوان «خانمی که شب‌ها به تنهایی در فیلم  آذر پیتزا تحویل می‌دهد» نوشته است: «‎از لحظات آغازین واضح هست که شخصیت اصلی فیلم یک زن تیپیکال در یک جامعه مردسالار نیست: او یک قهرمان موتورسواری  است. ‎اما همان طور که داستان فیلم  جلو می‌رود، روشن می‌شود که حتی زنی این چنین قوی هم یارای مقابله با قوانین دست و پاگیر در تهران را ندارد. ‎او سخت در مغازه پیتزا فروشی شوهرش کار می‌کند و می‌جنگد تا آنجا را تنهایی بچرخاند. ‎آن هم در کشوری که تحویل پیتزا توسط یک زن یک کارغیر عادی محسوب می‌شود. شاید فیلم به ظرافت فیلم‌های اصغر فرهادی ساخته و پرداخته نشده، اما  آذر  هم همان پرسش‌های مشابه اجتماعی را مطرح می‌کند و بازی قوی و بی‌نظیر نیکی کریمی به این امر کمک می‌کند.»

فیلم سینمایی «آذر» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و کارگردانی محمد حمزه‌ای در اولین نمایش بین‌المللی‌اش در بخش اصلی جشنواره ونکوور کانادا که از ۶ مهرماه آغاز شده حضور دارد.

«آذر» اولین فیلم بلند سینمایی محمد حمزه‌ای است که فیلمنامه‌ آن را احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم‌پور به نگارش در آورده است. تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده‌ نیکی کریمی است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: برای خودم فکرهایی داشتم، آرزو داشتم، می‌خواستم قهرمان بشم، می‌خواستم اون چیزی که جامعه بهم تحمیل می‌کنه رو کنار بزنم.

در «آذر» نیکی کریمی، حمیدرضا آذرنگ، فرید سجادی حسینی، هستی مهدوی‌فر، مهران نائل، شیرین آقاکاشی، مائده طهماسبی، پریسا هاشم‌پور، مانیا علیجانی و لیلا زارع با حضور پژمان جمشیدی و هومن سیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: فیلم نت

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها