ثریا قاسمی در مراسم رونمایی از پوستر «ویلاییها» با اشاره تلویحی به داوری جشنوارهی فیلم فجر گذشته،تاکید کرد: این فیلم،فیلم زنان جهان است و نقش اول و دوم ندارد.
به گزارش سینماسینما٬ این بازیگر خطاب به داوران جشنوارهی فیلم فجر ادامه داد: داوران از کلیشههای خود در دادن جایزه بیرون بیایند، برخی فیلمها ارزش این را دارند که جوایز دیگری به آنها تعلق بگیرد.
ثریا قاسمی که برای بازی در «ویلاییها» سیمرغ بازیگری نقش مکمل به او تعلق گرفت اما در اختتامیه جشنوارهی فیلم فجر حاضر نشد، ادامه داد: ما نقش اول و مکمل نداریم و همه در این فیلم قهرمان هستیم، بنابراین نقش مکمل را در این عنوانها قبول ندارم.
او همچنین از تهیهکننده فیلم به دلیل تولید فیلم «ویلاییها» قدردانی کرد و از مسئولان سینمایی خواست از تولید چنین فیلمهایی حمایت ویژه داشته باشند.
پوستر فیلم سینمایی «ویلاییها» به کارگردانی منیر قیدی، عصر ۱۸ اردیبهشت با حضور عوامل فیلم، مدیران سینمایی و اصحاب رسانه در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی رونمایی شد.
حبیب ایل بیگی معاون ارزشیایی و نظارت سازمان سینمایی که در این مراسم حاضر بود، ضمن تقدیر از گروه تولید این فیلم گفت: عوامل فیلم «ویلاییها» اثری را خلق کردهاند که یادآور خاطرات و اتفاقات بزرگی در دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر خیلی از اتفاقات در حال فراموش شدن است، افزود: خدا را شاکریم که در این مقطع تاریخی، چنین فیلمی ساخته شده است، چرا که نیاز جامعه ما ایجاب میکند تا برای پابرجا ماندن رشادتها و ایثارگریها چنین فیلمهایی در سینما تولید شود.
ایل بیگی به خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «ویلاییها» میتواند نقش زنان را در دفاع مقدس روایت کند. امیدوارم این فیلم در اکران خوب دیده شده و فرهنگسازی بهینهای در خصوص چگونگی حضور بانوان در دفاع از کشورمان در مقابل تهاجمات بیگانگان صورت گیرد.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه در این مراسم و همچنین زحماتی که در طول سال برای بازتاب خبرهای سینما میکشند، گفت: از فیلمهایی که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند، سه فیلم با موضوع رخدادهای دهه شصت بود که دو فیلم در اکران نوروزی به نمایش عمومی درآمده و از اواخر این هفته نیز فیلم «ویلاییها» به نمایش درمیآید.
وی افزود: اما ویژگی متفاوت فیلم «ویلاییها» در مقایسه با دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «آبا جان» این است که ویلاییها را یک زن کارگردانی کرده و در این فیلم به بخش کمتر روایت شده جنگ تحمیلی، یعنی زندگی و رشادتهای زنان در جریان دفاع مقدس پرداخته شده است.
تابش به موسیقی پایانی فیلم با صدای غلامرضا کویتی پور اشاره کرد و ادامه داد: از آقای کویتیپور که با نوای حماسیاش ذهن بیننده را به دوران پرافتخار دفاع مقدس سوق میدهد و همچنین از بازیگر توانمند و پیشکسوت سینما خانم ثریا قاسمی که نقشی بیادماندنی در ویلاییها ایفا کرده است، قدردانی میکنم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اهمیت تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس ، از تلاشهای سعید ملکان تهیه کننده و محمد مهدی عسگرپور مشاور کارگردان این فیلم نیز قدردانی کرد.
منیره قیدی کارگردان «ویلاییها» نیز از رونمایی پوستر فیلم پس گذشت یکسال از تولید و در آستانه اکران عمومی ابراز خرسندی کرد و گفت: در زمان تولید این فیلم شرایط سختی را به دلیل شرایط جوی و هوای گرم سپری کردیم.
وی همچنین از گروه تولید از جمله بازیگران تقدیر کرد و افزود: رونمایی پوستر فیلم را به ثریا قاسمی بازیگر فیلم به خاطر زحمات و صبوریهایی که در طول ایام فیلمبرداری از خود نشان دادند، تقدیم میکنم.
پس از سخنان کارگردان فیلم، پوستر «ویلاییها» توسط ثریا قاسمی و طناز طباطبایی و سایر عوامل فیلم رونمایی شد.
غلامرضا کویتیپور نیز در این مراسم ضمن تاکید بر این که باید به شهدای عزیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتخار کنیم، چرا که به خاطر ایثار و از جان گذشتگی آنها در تمام نقاط کشورمان امنیت و آرامش حکمفرماست، گفت امیدوارم ارزش و جایگاه چنین فیلمهایی را بیشتر بدانیم.
وی به فعالیتهای ثریا قاسمی در سالهای متمادی نیز اشاره کرد و افزود: امروز در خدمت بانوی سینمای ایران هستیم که شش دهه فعالیت هنری در کارنامه خود دارد و همچنان می درخشد.
در این مراسم هنرمندانی چون سعید ملکان تهیهکننده، منیر قیدی کارگردان، ثریا قاسمی، طناز طباطبایی، آناهیتا افشار، مه دخت مولایی، گیتی قاسمی، فریماه کهنمویی بازیگران فیلم، هستی فرطوسی و امیرعلی کریمی بازیگران نوجوان، رشید دانشمند صدابردار، محمدرضا منصوری مجری طرح، کیومرث عباسیان مدیر تولید، مه لقاء ناقد طراح لباس، علی فرآورده طراح پوستر و مدیران بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان برگزیدگانش را شناخت
- وضعیت سینمای کودک مطلوب نیست/ تجلیل از شکوفنده، مسعودشاهی و عمو پورنگ در جشنواره فیلم کودک
- برای رقابت در اسکار ۲۰۲۶؛ «علت مرگ نامعلوم» نماینده ایران شد
- مدیر سابق سازمان اوج، مشاور بنیاد فارابی شد
- سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان شد
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد
- نمایش سه فیلم ایرانی در جشنواره هندی
- پایان کار مجید زینالعابدین؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی منصوب شد
- موتمن: سردر سینماهای کشور شبیه تئاتر بولینگ عبدو شده است/ فارابی را تعطیل کنید
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- انتشار عکس گریم متفاوت رضا عطاران/ «قیف» اکران میشود
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





