تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۲۴ - ۱۲:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 167622

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه با انتشاربیانیه ای  اعتراض رسمی خود را نسبت به ترکیب داوری جشنواره اعلام کرد .

به گزارش سینماسینما ، متن این بیانیه به شرح زیر است ؛

جناب آقای خزاعی
ریاست محترم سازمان سینمایی

با معرفی اعضا هیات انتخاب و داوری بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر، انجمن فیلم کوتاه ایران اعتراض رسمی خود را نسبت به ترکیب داوری اعلام می‌دارد.

بارها تاکید کرده‌ایم که سیاست‌ها و تصمیم‌گیریهای مربوط به فیلم کوتاه جز با حضور و مشورت دست‌اندرکاران واقعی این حوزه نتیجه‌ی قابل قبول نخواهد داشت.
با احترام به حق انتخاب دبیر محترم جشنواره فیلم فجر و احترام به اعضا محترم داوران اعلام شده لازم است سوال شود چرا هیچ یک از افراد موثر ، متخصص و تاثیر گذار فیلم کوتاه در ترکیب داوران معرفی شده وجود ندارد؟
آیا این امکان وجود نداشت که به ترکیب داوران اعلام شده ، یک نفر از اعضا صنف فیلم کوتاه نیز اضافه شود؟
انجمن فیلم کوتاه ایران بیش از ۳۶۰ نفر عضو باسابقه و فعال در سینمای کشور دارد که برخی از فیلمسازان سینمای بلند و برخی از مدیران بخش‌های فرهنگی ‌‌و سینمایی کشور عضو آن هستند، در بخش‌های دانشگاهی کشور، اساتید مطرح و باسابقه‌‌ی آشنا به فیلم کوتاه کم نیستند. انجمن سینمای جوانان ایران بیش از صدها نفر عضو و مدرس باسابقه دارد که توانایی داوری دارند و فیلمسازان مستقل فیلم کوتاه که در فستیوال‌های بین المللی سابقه‌ی داوری دارند، کم نیستند.
آیا امکان انتخاب از میان این افراد وجود نداشته است؟

تاثیر سیاست‌ها و نگاه سینمای بلند در پس این انتخاب واضح است و نتیجه‌ی این تصمیم به صلاح فیلم کوتاه کشور نیست.
نتیجه‌ی این داوری، حتما ترجیح عناصر فیلم بلند بر کوتاه خواهد بود که باعث می‌شود نشاط و نوآوری و تجربه‌گرایی در این حوزه نادیده گرفته شود.
انجمن فیلم کوتاه ایران با تاکید به شما یادآوری می‌کند که نه سیاست‌ها و روش تصمیم‌گیری، نه ساز و کار انتخاب فیلم‌های کوتاه در جشنواره فیلم فجر را تایید می‌کند و نه انتخاب داوران جشنواره‌ی فیلم فجر را.

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها