تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۲۸ - ۱۳:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 69787

سینماسینما، علی پاکزاد – مجید برزگر کارگردان سینما گفت: «متاسفانه با یک تصمیم غیرتخصصی در زمان آقای شمقدری بخش فیلم کوتاه از جشنواره فجر خارج شد. اکنون بازگشت این بخش را به جشنواره فجر به فال نیک می‌گیرم.»

به گزارش سینماسینما، مجید برزگر کارگردان و تهیه‌کننده سینما اکنون در حال به اتمام رساندن فیلمنامه جدید خود است. او برای ساخت یک فیلم در فصل پاییز به عنوان تهیه‌کننده با نادر تکمیل همایون همکاری خواهد کرد. برزگر پیش از آنکه به صورت جدی وارد عرصه فیلم بلند سینمایی شود، حضوری فعال در عرصه فیلم کوتاه داشت و از چهره‌های شاخص آن بود. او همچنین سال‌ها عضو هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه نیز بود.

برزگر  درباره جشنواره سی و ششم و اضافه شدن جایزه فیلم کوتاه به این رویداد سینمایی گفت: «به آقای داروغه‌زاده دبیر جشنواره بابت تصمیماتی که اخیرا گرفته‌اند تبریک می گویم. اضافه شدن بخش فیلم به جشنواره بسیار مهم است. با تمام احترامی که به بخش‌های دیگر سینما در حوزه های دیگر دارم باید بگویم، یکی از مسیرهای مهم سینما و تبدیل شدن افراد به کسانی که حرفه‌ای فیلم می‌سازند و فکر می کنند، ساخت فیلم های کوتاه است. اکثر جشنواره‌های مهم در دنیا بخش فیلم کوتاه را در خود جای داده‌اند. اگر جشنواره فجر خود را فستیوال یا جشن سینمایی مهمی می‌داند باید به بخش فیلم کوتاه اهمیت زیادی دهد مانند همه فستیوال های مهم دنیا. سینمای فیلم کوتاه باید مستقل باشد. سینمای کوتاه ایران اکنون در حال ارتقا است و فیلم های بسیار خوبی را ما می‌بینیم. فیلم سازان کوتاه ما اگر به سینمای بدنه ما اضافه بشوند قطعا می توانند رنگ و لعاب مناسبی به سینمای بدنه ارائه دهند؛ در دو دوره گذشته جشنواره فجر نیز نگاه کنیم متوجه می‌شویم بسیاری از کسانی که جایزه گرفته‌اند کارشان را با ساخت فیلم های کوتاه شروع کرده‌اند.»

او ادامه داد: «متاسفانه طی یک تصمیم عجولانه و غیر تخصصی در زمان آقای شمقدری بخش فیلم کوتاه از جشنواره حذف شد.این موضوع به عنوان یک سنت ماند. تلاش های زیادی انجام دادیم اما در دو سال گذشته نیز نتوانستیم این بخش را اضافه کنیم. متاسفانه این تصمیم بدون مشورت با فیلمسازان کوتاه انجام شد. آیین نامه ها را بستند و دیگر کاری نمی شد انجام داد. امیدوارم این بخش در جشنواره امسال قوت بگیرد و تصمیم درباره زمان آن بسیار درست بود.قطعا شاهد یک بخش جذاب در جشنواره خواهیم بود.»

برزگر درباره فیلم «داستان خانواده فرشچی» به کارگردانی نادر تکمیل همایون گفت: «هنوز برنامه خاصی وجود ندارد. ما سه سال پیش یک فیلم مشترک با فرانسه کار کردیم که تهیه کننده طرف ایران من بودم. اخیرا تکمیل همایون تصمیم گرفته اند که فیلم جدیدی را بسازند. با من هم در این باره صحبت کرده اند. هنوز خبری نیست واقعا فقط می دانم که فیلمنامه را نوشته اند. قرار است پاییز در ایران فیلمبرداری کنند. اما اینکه با چه گروهی و چگونه هنوز خبری نیست. قطعا این تولید مشترک ایران و فرانسه خواهد بود.»

مجید برزگر درباره کارنامه کاریش گفت: «من هم مانند بقیه فیلم سازها دارای یک سری از دغدغه ها هستم. واقعیت این است که خودم را در مسیری که اکثر فیلم سازها قرار می گیرند قرار نگیرم. قصه هایی که دارم را می سازم. گاهی هم سعی می کنم به عنوان تهیه کننده در صدد ساخت فیلم هایی باشیم که دغدغه های عمومی و اجتماعی است.»

کارگردان یک «شهروند معمولی» درباره شرایط این فیلم گفت: «موضوع این فیلم در ارشاد حل خواهد شد. مشکلات فیلم حل شده است و قرار است به زودی اکران شود. فیلمنامه جدیدم را به پایان رساندم به دنبال عنوان مناسبی برای فیلم هستم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها