تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۱۲:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46381

مهرداد فریدرییس شورای صنفی نمایش روز گذشته، قیمت بلیت سالن های سینمایی در سال آینده را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه کنندگان موافقت ضمنی خود را در مورد افزایش قیمت بلیت سالن های سینمایی اعلام می‌کند و به آی سینما می گوید با افزایش قیمت بلیت پردیس‌های سینمایی در سال آینده، سینماهای تک سالن رونق بیشتری خواهند گرفت.

شورای صنفی نمایش امروز یکی از بحث برانگیز ترین تصمیمات در مورد افزایش قیمت بلیت سالن های سینمایی در سال آینده را گرفت. بر اساس اعلام همایون اسعدیان رییس شورای صنفی نمایش، سینماهای کشور در سال ۹۶ می توانند قیمت بلیت های خود بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان ارائه کنند.

با توجه به این تصمیم، پیش بینی می شود که در سال آینده برخی پردیس های سینمایی از جمله آزادی، کوروش و… از حالا خود را برای ارائه بلیت های ۲۰ هزار تومانی به مخاطبان آماده کنند.

سال گذشته شورای صنفی نمایش اعلام کرد که پردیس های سینمایی قیمت بلیت های خود را در اواسط هفته ۸ هزار تومان و در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ هزار تومان ارائه خواهند کرد. اما دو پردیس آزادی و کوروش بدون توجه به این مصوبه بلیت های خود را در تمامی روزهای هفته، با قیمت ۱۰ هزار تومان به مخاطبان فروختند.

اعضای شورای صنفی نمایش امروز تصمیم گرفتند که برای سال آینده قیمت بلیت سینماها بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در نوسان باشد. اما اگر این اتفاق عملی شود و برخی از پردیس های سینمایی در اکران نوروز، بلیت ها ۲۰ هزار تومانی را به مخاطبان ارائه دهند، یعنی قیمت بلیت سال آینده نسبت به امسال با افزایش صد در صدی روبرو خواهد شد.

مهرداد فرید، دبیر شواری عالی تهیه کنندگان، در رابطه با افزایش بلیت سالن های سینمایی به آی سینما می گوید: «نظرات شورای عالی تهیه کنندگان از طریق نمایندگانی که در شورای صنفی نمایش دارد، پیگیری می شود و این تصمیم شامل نظرات ما هم می شود. به نظر بنده افزایش قیمت بلیت های پردیس های سینمایی باعث می شود که سینماهای تک‌سالن احیا شوند. این سینماها که معمولا برای صندلی های خالی فیلم ها را به نمایش در می آورند، زمانی که کف قیمت بلیت ها را ارائه کنند باعث می شوند که مردم برای تماشای فیلم ها سینمایی، این سینماها را انتخاب کنند تا باز هم شاهد روشن شدن چراغ سینماهای تک سالنه باشیم.»

او در برابر این پرسش که آیا سایر پردیس های سینمایی که در جنوب شهر قرار دارند، در سال آینده قیمت بلیت های خود را افزایش خواهند داد یا خیر؟ پاسخ می‌دهد: «در سال های گذشته همیشه سعی شده که سیاست حمایت از مصرف کننده رعایت شود و به همین دلیل پردیس های سینمایی که در جنوب شهر تهران قرار دارند، قیمت بلیت های خود را همگام با سایر پردیس های سینمایی افزایش نخواهند داد.»

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها