تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۶:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45202

صالحی امیریوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش سینماسینما، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه مازندران از برنامه این وزارتخانه برای تشکیل سازمان مستقل نظام هنری خبر داد و گفت که پیش نویس اولیه این سازمان نیز تهیه شده است.

او افزود: هدف اصلی از تشکیل دو سازمان جدید رسانه ای و هنری، انتخاب افراد متخصص در هر سازمان و رسیدگی تخصصی تر و پویا تر شدن فعالیت های تخصصی فعالان زیر پوشش این سازمان هاست.

صالحی امیری گفت: این، یک اقدام و تحول زیرساختی در این دو بخش مهم فرهنگی کشور است که اصحاب تخصصی این دو نهاد، افرادی را که متخصص همان رشته هستند، انتخاب می کنند و سیاستگذاری و نظارت دقیق را بر عهده آنان می گذارند.

افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به افزایش ٣٩ درصدی بودجه سینماهای کشور در لایحه بودجه سال آینده نیز اشاره کرد و گفت: برای تولید فیلم های فاخر سینمایی نیز ٣۵ میلیارد تومان در سال ٩۶ اعتبار پیش بینی شده است.

او افزود: یکی از برنامه های جدی و مهمی که سال آینده در حوزه سینمایی پیگیر آن هستیم، تولید یک فیلم مستند و سینمایی بلند در هر استان است و اکنون نیز تولید فیلم سینمایی در خوزستان و چند استان دیگر آغاز شده است.

صالحی امیری گفت: قصد داریم تولیدات سینمایی استان ها به روی پرده سینماهای کشور و تلویزیون برود و از همه استان ها می خواهیم که از همه توان و ظرفیت خود از این فرصت ایجاد شده، استفاده کنند.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها