
تهمینه میلانی در گفت وگویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی حرفهای جنجالی زده است .
به گزارش سینماسینما ،بخشهایی از این مصاحبه به نقل از ایرنا به شرح زیر است :
– معترضان درواقع دانشجویان نبودند، تنها ۵-۶ دانشجو بودند، که با مدیریت آقایی به نام «الف.پ» هدایت میشدند و ایشان به دلایلی مجبور بود که از ایران برود و در خارج از کشور زندگی کند.
– این آقا به دلیل پروندههایی که داخل ایران دارد، مجبور است با یک سری از گروههایی که در ایران موسوم به گروه فشار هستند و قدرتمندند، همکاری کند.
– آقای «الف.پ» یکی از کارهایی که انجام میدهد، این است که برای هنرمندان مطرح هنرهای تجسمی مثل تناولی، آقای ممیز، آغداشلو و خیلیهای دیگر پروندهسازی میکند و بهنوعی قصد دارد بیاعتبارشان کند.
– مدارکی داریم از جمله لایوهایی که گذاشتهاند در اینستاگرام و… که همگی غیرقانونی بود و جرم آنها هم خیلی بزرگ است.
– در این تصاویر، به رئیسشان که همین آقای «الف.پ» است، گزارش میدهند و ایشان هم در صفحه اینستاگرامش از آنها قدردانی میکند و میگوید : خوب کردید. سلبریتیها را چه به اینکه نمایشگاه بگذارند!
– خانم گالریدار چون تازهکار بود و گالری را تازه باز کرده بود، حالا ممکن است خودش انکار کند، ولی ترسید و گفت که بهتر است نمایشگاه را تعطیل کنیم.
**مثلاً اسنادی را که همین آقای «الف.پ» برای اینکه من را بیاعتبار کند رو کرد، پروندهای بود مربوط به ۱۴ سال پیش که یک خانمی از من شکایت کرده بود که فیلمنامهای به من داده و من بدون اجازه ایشان ساختهام.
** ایشان از کجا به قوه قضاییه دسترسی دارد؟ آیا شما هم میتوانید به قوه قضاییه رجوع کنید و از آنها بخواهید ورق ورق پروندهای را در اختیارتان قرار دهند؟!
**این نهادها که به قدرت سینما واقف بودند دیدند که فایده ندارد فیلمهای دولتی بسازند و بعد نفروشد و بعد دوباره یکی دیگر را بسازند. اینها شروع کردند به جذب بازیگرها و کارگردانهای معروف و با دادن پولهای هنگفت، اقتصاد سینما را بیمار کردند.
**با این تجارب شروع کردم از اینترنت تحقیق در مورد تکنیک اکرلیک. پیش از آن من فقط رنگ روغن و آبرنگ را میشناختم، ولی اکرلیک تجربه جدیدی بود. شروع کردم به نقاشی و این دنیا، من را با خود برد.
**غمانگیزترین بخش ماجرا این است که این خانم وقتی به دفتر من آمد، آنقدر تحت تأثیر کتابها و فضای دفتر و نقاشیهای من قرار گرفت که مدام به من میگفت من عاشق شما هستم.
**ایشان آنقدر تمایل داشت که نمایشگاه نقاشی من آنجا باشد که خانم دریازاده گفتند معمولاً گالریدارها ۴۰ درصد از فروش را برمیدارند. مخالفت کردم… ایشان در جواب گفته بودند که من فقط ۲۰ درصد بپردازم.
**خلاصه فردای آن روز این مسئله از طرف گروه فشار مطرح شد که یک نقاشی شبیه نقاشی خانم جینی است. جواب من این بود که اشکالی ندارد. فرض کنید من از ایشان الهام گرفتم.
**این خانم را در اینستاگرام پیدا کردم که یک خانم روس هستند و در اسرائیل زندگی میکنند . ایشان هم خیلی خانم نازنینی بودند. جواب هم به من دادند و گفتند اشکالی ندارد من خیلی آدم صلحطلبی هستم و خیلی ممنون که به من گفتی و ماجرا تمام شد.
** کار به آنجا رسید شبکه تلویزیونی ایران که اهمیت به کارهای مهم آدمهایی مثل من نمیدهد و هر قدرم هم کارهای انسانی و بشردوستانه کنیم یکبار هم مطرح نمیکند، حمله را شروع کرد.
**آقایی به اسم سرشار که ظاهراً مسئول گروه کودک هستند، یک توییت توهینآمیز فرستادند.
– این آقا نقاشی یک دختر جوان کم سن و سال که از نقاشی من کشیده و شبیه نقاشی بچهها شده بود را توییت کرده و نوشته «تهمینه میلانی هفتساله از تهران»
**همسرم و دیگرانی که در جریان ماجرا بودند در این قضیه گفتند باید به قوه قضاییه شکایت کنم. معتقد بودند که خانم گالریدار اصلاً صلاحیت گالریداری ندارد. میگفتند: تو قوی هستی اگر این بلا سر فرد دیگری بیاید حتی ممکن است خودکشی کند. خصوصاً بهدلیل آنکه خانم قویمی به خاطر رفتارهای بسیار غیرحرفهای و مصاحبه وحشتناک با روزنامه شرق باید تنبیه شود.
**همینطور از این دانشجویان نازنینی که بازی خوردند و بهزودی حتماً خودشان هم میفهمند و شاید حالا هم فهمیدهاند، چون دیگر ساکت شدند، این عزیزان باید بدانند که هر رفتاری تاوان دارد.
**در حال حاضر دویست گالری در تهران است. باور کنید صد و پنجاه تا از آنها اصلاً نمایش ندارند! یعنی همه این هیاهو الکی بود. فقط مسئله بیاعتبارکردن من بود.
**خانم دریازاده مدیر داخلی همان نمایشگاه، طی صحبتی به من اعلام کردند که آقای ملانوروزی در زمینه نرخگذاری تابلوها خبره هستند، بهتر است از ایشان دعوت کنیم تا قیمتگذاری تابلوها با مشاوره وی انجام شود.
** در ادامه هم گفتند سه نقاش توسط من استخدام شدهاند تا در ازای دریافت پول، تابلوها را برای میلانی بکشند و میلانی فقط این تابلوها را امضا کرده است. در مرحله بعد اعلام کردند که حتی پول هم به این نقاشها نداده است و به آنها قول داده است که توسط او هنرپیشه شوند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





