تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۹:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125006

نسخه‌ی DVD فیلم «توران‌خانم» (هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان) به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» و «مجتبا میرتهماسب» همزمان با سومین سال درگذشت توران میرهادی و برگزاری مراسم چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه‌ی کودکان و نوجوان، وارد شبکه‌ی نمایش خانگی خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، این برنامه روز  یکشنبه ۱۹ آبان‌ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار قلم کتابخانه‌ی ملی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

گفتنی است که آخرین کارگاه آموزشی توران میرهادی _کارگاه آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان_ ضمیمه‌ی DVD فیلم «توران‌خانم» است که برای اولین بار منتشر می‌شود.

توران میرهادی (خُمارلو)، بنیان‌گذار مدرسه فرهاد، شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان بود که در راه‌اندازی نزدیک به ۲۰ نهاد کودکی نقش مستقیم داشت و از شکل‌گیری ده‌ها نهاد کودکی دیگر حمایت کرد؛ تا جایی که از او به‌عنوان معمارِ نهاد کودکی و مادر علمِ تعلیم و تربیت نوین در ایران یاد می‌شود. در این فیلم، تلاش‌ها و نگرانی‌های توران‌خانم در چهار سالِ آخرِ زندگی‌اش برای تداوم کارها و اندیشه‌ها در جهت رشد کودکانِ این سرزمین به تصویر کشیده شده است.

تمامی درآمد حاصل از فروش این فیلم از سوی تهیه‌کننده و کارگردانان اثر در اختیار شورای کتاب کودک و فرهنگنامه‌ی کودکان و نوجوان قرار گرفته است.

نسخه‌ی نمایش خانگی فیلم «توران‌خانم» که توسط شرکت «شهر فرنگ» منتشر و توزیع شده است از تاریخ ۱۹ آبان‌ در فروشگاه‌های فرهنگی معتبر در سراسر کشور قابل تهیه است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها