تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۱۴:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 124318

بهروز افخمی با حمله به داریوش ارجمند به بیان حقایقی تازه از ماجرای ساخت سریال «کوچک جنگلی» و حضور نداشتن ارجمند در آن پروژه پرداخت.

به گزارش سینماسینما ، برنامه «سلام صبح بخیر» امروز چهارشنبه هشتم آبان میزبان بهروز افخمی، کارگردان سینما بود.

افخمی در ابتدا در پاسخ به اینکه آیا دستمزد بازیگران شرایط نامعقولی در سینمای ایران دارد، گفت: «بله همینطور است و همیشه استثنائاتی هم وجود دارد. یکی دو تا از بازیگران کسانی هستند که صاحب فیلم به حساب می‌آیند و حتی اگر فیلم را کارگردانی نکرده، تاثیر او در فیلم بیشتر از کارگردان است.»

او افزود: «قبل از انقلاب فردین و بهروز وثوقی همین حالت را داشته‌اند. البته فردین خودش کارگردانی هم می‌کرد. وثوقی هم تهیه‌کننده خلاق بود و به تمام کار موثر بود. چنین بازیگرانی در این اندازه حالا نداریم اگر داشتیم اینکه دستمزدشان اندازه بودجه کل فیلم باشد می‌ارزید. بازیگران خوب داریم که دستمزدشان بالا و حقشان است دستمزد خوبی بگیرند. مثلا نوید محمدزاده خوب است.»

این کارگردان درباره سریال «کوچک جنگلی» که داریوش ارجمند اخیرا در خصوص جدایی ناصر تقوایی و جایگزینی افخمی به او حمله کرده بود، گفت: «من همیشه گفتم بگذارید افسانه‌ای که ناصر تقوایی تعریف می‌کند در تاریخ بماند. برای من و کسانی که سریال را دیده‌اند این موضوع خیلی اهمیتی ندارد. برای مخاطبان نباید مهم باشد چه کسی این سریال را ساخته، مگر مردم محضردار هستند که این فیلم را به نام من یا تقوایی بزنند؟ درباره ارجمند هم باید گفت باید بگذاریم نقل شما در تاریخ بماند. عیبی ندارد مردم سریال «کوچگ جنگلی» و بازی علیرضا مجلل را به عنوان کوچک جنگلی دیده‌اند ایشان را هم به عنوان مالک اشتر دیده‌اند و اهمیتی ندارد ایشان دارد چه می‌گوید.»

افخمی تاکید کرد: «من نمی خواهم جزئیات را تعریف کنم چون اگر تعریف کنم مسلما به نفع آقای ارجمند نیست. دلیلی ندارد بگویم.»

در این بخش حسین کلهر که اخیرا به گفتگو اضافه شده بود، توضیحات بیشتری خواست و افخمی بیان کرد: «یک زمانی آقای ارجمند در جلسه‌ای همین غر را می‌زد من با او شوخی کردم و گفتم ما در حال کودتا بودیم و داشتیم کارگردانی مثل تقوایی را که یک سال و نیم با تو کار می‌کرد و عوامل داشت کنار می‌گذاشتیم و من معلوم است که بازیگران جانشین را با خودم آورده بودم چون نمی توانستم به تو اعتماد کنم.»

او تصریح کرد: «داریوش ارجمند ضعیف‌کش است و به محض اینکه در موقعیت غیرقابل جانشین کردن قرار بگیرد و بفهمد نمی‌شود عوضش کرد کارهایی می‌کند که من تحملش را ندارم اما شنیده‌ام در فیلم‌های دیگران کرده است. بازیگران دیگر را تحقیر می‌کند و اذیت می‌کند و اخلاق خوشی ندارد. چیزهایی که درباره او شنیده‌ام و آن موقع هم شنیده‌ام باعث شد نتوانم اعتماد کنم که به او نقش اول را بدهم. او خیلی هم اصرار داشت و نگران بود که سال‌ها درباره این نقش کار کرده و از او انتظار دارند و در مشهد با این ریش و موی بلند گشته است. یعنی اگر این کودتایی که گفتم جدی بود و من هم استالین بودم تو را تیرباران کرده بودم و الان هر هفته سر قبرت می رفتم و می گفتم مرد خوبی بود و گناهکار نبود و ما مجبور شدیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها