تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۱۶:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112889

نانسی وینتون اولین زنی که به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی‌ بی سی فعالیت می‌کرد در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

به گزارش سینماسینما، وینتون در ژوئن سال ۱۹۶۰ میلادی به عنوان گوینده اخبار در شبکه بی بی سی انتخاب شد که در واقع واکنشی بود به شبکه تلویزیونی «آی تی ان» که از سال ۱۹۵۵ یک مجری اخبار زن به نام «باربارا مندل» را استخدام کرده بود.

فران آنسورث مدیر اخبار و امور جاری شبکه بی بی سی در بیانیه‌ای گفت: «به خانواده و دوستان نانسی وینتون تسلیت می‌گوییم. اکنون که ما میزبان زنانی مستعد در عرصه اجرا، تدوین، فیلم و گزارش در اخبار بی بی سی هستیم، باید به گذشته بنگریم و به پیشروهایی چون «نانسی وینتون» به عنوان اولین گوینده زن اخبار شبکه بی بی سی ادای احترام کنیم.»

مدیران بی بی سی در دهه ۶۰ میلادی از تصمیم استخدام وینتون به عنوان یک تجربه یاد می‌کردند و معتقد بودند او به اندازه کافی جدی است تا بتواند بر پیش‌قضاوت‌ها در رسانه‌هایی چیره شود که می‌گفتند زنان برای خواندن اخبار مهم مناسب نیستند.

وینتون در سال ۱۹۶۴ در مصاحبه‌ای با دیلی میل عنوان کرد که از تبعیض‌ها و تعصبات رنج دیده است. وی تا سال ۱۹۷۵ نیز تنها زنی بود که گویندگی اخبار بی بی سی را بر عهده داشته بود و پس از آن در «آنجلا ریپون» برای گویندگی اخبار ساعت ۹ شب شبکه انتخاب شد.

در سال ۱۹۶۱، وینتون به شبکه «آی تی اِن» پیوست و تا بازنشستگی به عنوان خبرنگار رادیو و تلویزیونی به فعالیت خود ادامه داد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها