تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۵:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 137324

شرکت فیلمسازی برادران وارنر در همراهی با موج اعتراضات ضدنژادپرستی در جهان و فرانسه، اکران فیلم کلاسیک «بربادرفته» را در سینما رکس پاریس لغو کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی بربادرفته قرار بود به مناسبت بازگشایی سینماها در فرانسه پس از تعطیلی سه ماهه به دلیل شیوع کرونا، روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در سینما رکس پاریس اکران شود. اما سینما رکس به عنوان بزرگترین سینمای فرانسه، در توییتی از لغو اکران این فیلم کلاسیک به درخواست شرکت آمریکایی برادران وارنر خبر داد.

فیلم حماسی- تاریخی بربادرفته که در سال ۱۹۳۹ با اقتباس از رمانی نوشته مارگارت میچل روی پرده سینماها رفت، مدت‌هاست به خاطر تصویری که از سیاه‌پوستان و برده‌داری ارائه می‌دهد، در مظان انتقاد قرار دارد.

اوایل هفته گذشته سرویس آنلاین ارائه فیلم و سریال اچ‌بی‌او مکس در آمریکا از حذف موقت این اثر کلاسیک سینمای آمریکا از آرشیو فیلم‌های خود خبر داد؛ اقدامی که در همراهی با پویش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد (Black Lives Matter)» در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس آمریکا، انجام می‌شود.

اچ. بی. او مکس روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اثر همراه با بحث و گفت‌وگویی درباره زمینه تاریخی فیلم و محکومیت تصاویر نژادپرستانه آن به این سرویس برخواهد گشت.

 «بربادرفته محصولی از دوران خودش است که برخی تعصبات قومی و نژادی متاسفانه رایج در جامعه آمریکایی آن زمان را به تصویر می‌کشد. این تصویرسازی‌های نژادپرستانه چه آن زمان و چه حالا اشتباه هستند و ما به این نتیجه رسیدیم که نگه داشتن این فیلم در آرشیو، بدون ارائه توضیح و محکومتی، غیرمسئولانه خواهد بود.»

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها