تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 135105

کمپانی مستقل فیلم موومنت حقوق پخش یلدا در آمریکا را بدست آورد و این فیلم از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود.

به گزارش سینماسینما، از میان چند کمپانی پخش آمریکایی که پس از اهدای جایزه بزرگ داوران ساندنس به یلدا سومین ساخته بلند مسعود بخشی، خواهان خریداری این فیلم بودند، سرانجام کمپانی نیویورکی فیلم موومنت حقوق فیلم را از پخش کننده جهانی آن پیرامید اینترنشنال خریداری کرد.

فیلم موومنت که از کمپانی‌های موفق عرضه فیلم‌های هنری در آمریکا و پخش کننده آثاری از اریک رومر، بیل آگوست، اتوره اسکولا، آرتور ریپشتین، هیروکازو کوردا و تاکاشی کیتانو است، یلدا را از شهریورماه در سینماهای مستقل آمریکا و نیز به شکل آنلاین برای گروهی از سینما داران مستقل آمریکایی و تماشاگرانشان و سپس به شکل دی وی دی پخش می‌ کند.

اکران سینمایی یلدا محصول مشترک ایران با چهار کشور اروپایی و نیز لبنان که قرار بود از ١٧ اردیبهشت در فرانسه آغاز شود از شهریورماه به ترتیب در آلمان، سپس فرانسه، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و اسپانیا و بتدریج در سایر کشورهای اروپایی انجام می‌شود.

یلدا پس از کسب جایزه بزرگ داوران جشنواره ساندنس آمریکا در ماه ژانویه و استقبال گرم تماشاگران، منتقدین و خریداران در هفتادمین جشنواره برلین، تا کنون به جشنواره های رده الف ژنو، صوفیه، لوکزامبورگ، سیدنی، ملبورن، بلگراد، کارلو وی واری، هلسینکی و پینگایو راه یافته که بدلیل شیوع بیماری کووید ١٩ برخی از آنها معوق یا تعطیل شده اند.

یلدا در ایران توسط علی مصفا با مشارکت موسسه هنری مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) تهیه شده و با بازگشایی سینماها اکران خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها