تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۲۰:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 163488

اکران مستندهای «پنهان» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و «برندگان» ساختۀ امید عبدالهی، در قالب یک بسته و در سینماهای «هنر و تجربه» آغاز شده است.

به گزارش سینماسینما، مستند «پنهان» فیلم مقاله‌ای کوتاه درباره موضوع ملیت است. ملی‌گرایی دیواری پنهان است و به همان اندازه بی رحمانه مانند دیوار برلین، می‌تواند مردم را از یکدیگر جدا کند. این فیلم تاکنون جوایزی از جمله جایزۀ بهترین کارگردانی مستند کوتاه در جشنوارۀ جهانی فیلم کوئین پالم کالیفرنیا، جایزۀ بهترین فیلم مستند کوتاه از یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران و جایزۀ بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه از شب کارگردانان سینمای مستند ایران را کسب کرده است.

مستند «برندگان» دربارۀ تکاپوی دو شخصیت از دو نسل متفاوتِ ایران امروز است که در لاتاری گرین کارت برنده شده‌اند و حالا می‌خواهند برای تحقق آرزوهای خود و یافتن یک زندگی بهتر، به آمریکا مهاجرت کنند. اما آنها دلبستگی هایی در اینجا دارند که با آنچه در جایی دیگر جستجو می‌کنند در تقابل است. این مستند پیش از این موفق به کسب دو جایزه ی حمایتی در بخش های گسترش فیلمنامه و تولید فیلم از صندوق برتا جشنوارۀ بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) شده است.

تیزر فیلم «پنهان» را ببینید:

تیزر فیلم «برندگان» را ببینید:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها