تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۲۱:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 72089

فیلم سینمایی «۱۴ جولای» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی، در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج لهستان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «۱۴ جولای» به کارگردانی هاشم آیدمیر و مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی، فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران، محصول کشورهای آلمان و ترکیه در دومین حضور بین‌المللی خود در یک اکران ویژه در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج (جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان) در کشور لهستان روی پرده می‌رود.

جشنواره بین‌المللی کمرایمیج که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیا به شمار می‌رود، هر ساله با حضور فیلمبرداران مطرح و باتجربه سراسر دنیا در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می‌شود و مسئولان این جشنواره براساس نوع فیلمبرداری، بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند و به سه فیلمبردار برتر، جوایز قورباغه طلایی، قورباغه نقره‌ای و قورباغه برنزی؛ معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان را اهدا می‌کنند.

تورج اصلانی در سال ۲۰۱۲ در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی کمرایمیج لهستان برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل کرگدن»، جایزه قورباغه برنزی این جشنواره را از آن خود کرد و همچنین با فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان، تندیس نامزدی بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد.

اصلانی در سال ۲۰۰۹ نیز با فیلم مستند «چه سرسبز بود دره ما» به کارگردانی فرشته جغتایی، کاندید دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری بخش مستند هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی کمرایمیج بود.

بیست و پنجمین دوره این جشنواره با حضور فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان در چندین بخش از جمله بخش اصلی فیلم‌های سینمایی، بخش ویدئویی، بخش مستند، بخش موسیقی، بخش تبلیغاتی، بخش دانشجویی و کارگاه‌های تخصصی از ۲۰ تا ۲۷ آبان (۱۱ نوامبر تا ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷) در شهر لودز در کشور لهستان در حال برگزاری است.

فیلم سینمایی «۱۴ جولای» همزمان با اکران در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج لهستان، مدت سه ماه است که در ۱۴۵ سالن سینمایی در کشورهای مختلف اروپایی روی پرده است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها