تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۱۶:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 60648

مادر قلب اتمی آزادی‌خواه گفت که هفته آینده رئیس سازمان سینمایی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان کمیسیون فرهنگی خواهد بود که یکی از مباحث اصلی آن جلسه درباره فیلمهای «اکسیدان» و «مادرِ قلب اتمی» است.

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر درباره صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم سینمایی«اکسیدان» گفت: صحبت‌های آقای صالحی‌امیری درست بود است، چرا که هر فیلمی که به مرحله اکران می‌رسد، از شورای پروانه نمایش، مجوز اکران دریافت می‌کند و مشکل قانونی ندارد.‌اما بحثی که مجلس شورای اسلامی دارد، این است که قرار نیست هر فیلمی که پروانه نمایش دریافت کرد هیچ اشکالی بر آن وارد نباشد، چنین چیزی ممکن نیست. اعضای شورای پروانه نمایش که معصوم نیستند، در برخی از موارد ممکن است که به خطا بروند، کما اینکه این اتفاق افتاده است، ما در سالهای گذشته هم چنین مشکلی داشته‌ایم. فیلم‌های مشکل‌داری که اکران شدند نیز پروانه نمایش داشتند.

وی درباره صحبت‌های روز گذشته رئیس هیئت مدیره خانه سینما مبنی بر این که «مجلس حق دخالت در امور اکران فیلم‌ها را ندارد؛ چون در شورای پروانه نمایش نماینده دارد»، اظهار کرد: این که رئیس هیئت مدیره خانه سینما اعلام می‌کند که مجلس حق دخالت ندارد، وی به قانون مسلط نیست. ما نگران این هستیم که خانه سینما به دست کسانی بیفتد که از مقدمات قانون کشورمان آگاهی نداشته باشد. مجلس در شورای پروانه نمایش عضو ندارد، بارها از من خودم شخصاً از سازمان سینمایی درخواست کرده‌ام که اجازه بدهد کمیسیون فرهنگی مجلس نماینده‌ای در شورای پروانه نمایش داشته باشد؛ اما متأسفانه سازمان سینمایی هنوز زیر بار نرفته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی حق دخالت در تمام امور را دارد؛ چرا که ناظر است و نظارت آن استصوابی است، در حوزه اجرا ما دخالتی نمی‌کنیم،‌اما در حوزه نظارت داریم و در هر مرحله‌ای که اراده کنیم می‌توانیم اعمال نظارت کنیم. البته درباره فیلم سینمایی«اکسیدان» فعلاً حرکتی انجام نداده‌ایم چون می‌خواستیم که بررسی‌ها کامل شود و اعمال نظرهایمان کارشناسی باشد.هفته آینده رئیس سازمان سینمایی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان کمیسیون فرهنگی خواهد بود که یکی از مباحث اصلی آن جلسه درباره فیلمهای «اکسیدان» و «مادرِ قلب اتمی» است.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها