تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۲۲:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12636

کارگردان فیلم «بازگشته» با کسب دومین جایزه اسکار کارگردانی نام خود را به عنوان سومین سینماگر برنده دو اسکار کارگردانی پیاپی در تاریخ جوایز اسکار ثبت کرد.

«ایناریتو» که سال گذشته برای فیلم «مرد پرنده» موفق به کسب جایزه اسکار کارگردانی شد‌، امسال نیز توانست با غلبه بر «تام مک کارتی» (اسپاتلایت)،«آدام مک کی» (کسری بزرگ)، «جورج میلر» (مکس دیوانه:جاده خشم» و «لنی آبرامسون» (تاق) این افتخار را تکرار کند.

این کارگردان مکزیکی ۵۲ ساله به رکورد «جان فورد» و «جوزف مانکیه ویچ» رسید که هرکدام پیش از این دوبار پیاپی اسکار کارگردانی را به دست آورده بودند.

«جان فورد» کارگردان افسانه‌ای تاریخ سینمای آمریکا که با کسب ۴ جایزه اسکار رکورددار این شاخه جوایز اسکار است، در سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ با فیلم‌های «خوشه‌های خشم» و «دره من چه سرسبز بود» موفق به دریافت اسکار کارگردانی شده بود و «جوزف منکیه ویچ» نیز در سال ۱۹۴۹ و ۱۹۵۰ با دو فیلم «نامه‌ای به سه زن» و «همه چیز درباره ایو» این جایزه را پیاپی کسب کرد.

«ایناریتو» پس از دریافت جایزه اسکار کارگردانی ۲۰۱۶ در حالی که از شدت خوشحالی اشک در چشم داشت، سخن خود را با تشکر از «لئوناردو دی‌کاپریو» آغاز کرد و گفت: «لئو» تو «بازگشته» هستی. متشکرم، تو همه زندگی‌، روح و هنرت را برای این فیلم گذاشتی. از «تام هاردی» و تمام عوامل آمریکایی بومی و غیر بومی فیلم نیز برای اعتماد و استعدادشان قدردانی می‌کنم.

«ایناریتو» همچنین از «امانوئل لوبزکی» فیلمبردار چیره دست مکزیکی که امسال برای سومین بار پیاپی اسکار گرفت نیز تشکر کرد و در انتهای صحبت‌هایش نیز خواهان پایان یافتن تبعیض نژادی شد و عنوان کرد: من خوش شانسم که امشب اینجا هستم اما بسیاری دیگر چنین شانسی ندارند. بیائید خودمان را از تبعیضات پاک کنیم و مطمئن باشیم برای یک بار و همیشه رنگ پوست همچون بلندی موی من بی‌اهمیت باشد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها