خسرو معصومی می گوید : «فیلم هایی که این روزها به اسم کمدی برای مخاطب نمایش داده می شود اصلا کمدی اطلاق نمی شوند: یکسری فیلم های سخیف هستند. فیلم کمدی ازنظر من یعنی اجاره نشین ها که تلفیقی از موقعیت های کمدی و نکات مهم اجتماعی است که در عین فراهم کردن لحظات شاد به مخاطب خود نهیب می زند. متاسفانه چنین فیلم هایی همیشه در سینمای ایران جریان داشته ودارند و فیلم های اجتماعی مهم زیر چرخ این فیلم های سخیف له ولورده شدند. »
به گزارش سینماسینما معصومی اشاره مستقیم می کند: «یک عده سینماگران همچون آقای داودی که با ساخت انبوه فیلم های اجتماعی به ناگاه تغییر مسیر می دهند و به سینمای کمدی روی می آورند اما یکسری فیلمسازان هم هستند که به علت تعلق خاطری که به سینمای اجتماعی دارند تن به هر خفتی نمی دهند و سر موضع خود باقی می مانند ممکن است فیلم شان به گیشه خوبی دست پیدا نکند اما از مسیر و هدفی که دارند خارج نمی شوند. به این نکته هم باید تاکید کرد که مخاطب امروز سینما خیلی راحت طلب و سهل انگار شده و به دنبال فیلم هایی است که فقط لحظات شاد را با تماشای این فیلم ها پشت سر بگذارد. او با هر چرت وپرتی می خندد و خوشحال است.
اگر قرار است به خواسته مخاطبان تن دهیم پس نقش تربیت مخاطب این وسط چه می شود که معصومی در این باره می گوید: «زمانی بود که مخاطب با تماشای فیلم های آقای کیارستمی یا تقوایی و مهرجویی و فرهادی به فکر فرومی رفت و اما در حال حاضر این نوع فیلم ها ساخته نمی شود. درواقع به علت نبود فیلم های با چفت وبست مخاطب با سینما قهر کرده است. »
اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران یک بخش جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج»
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- در آیین رونمایی از کتاب «سه گانه برف» مطرح شد؛ فیلمسازی که به تلخی زندگی متعهد است/ عدالتخواهی به سبک خسرو معصومی
- جشن زادروز علیاکبر صادقی در خانه هنرمندان برپا شد/ صادقی: خواب کودکانی را نقاشی میکنم که پدرانشان شهید شدند
- خسرو معصومی: عملکرد شورای پروانه ساخت سلیقهای است
- توضیحات داریوش باباییان درباره انتشار فیلم «خرس» در کانال یوتیوب شکوفا فیلم
- سینماسینما/ گزارشی از آن چه طی دو روز گذشته بر فیلم «خرس» ساخته خسرو معصومی رفت
- واکنش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی به انتشار غیرقانونی فیلم «خرس» در فضای مجازی
- هیس! کارگردانها جنجال نمیکنند/ گزارش روزنامه جامجم از حواشی اخیر در کانون کارگردانان
- اعتراض سه عضو کانون کارگردانان به تصمیمات و رفتارهای این کانون صنفی
- مراسم شب کانون کارگردانان سینمای ایران با تقدیر از خسرو معصومی برگزار شد/ صعود به قله با فیلم خرس
- آخرین وضعیت توقیف «خرس» به روایت کارگردانش
- روایت خسرو معصومی از نگاه مثبت حوزه های علمیه به فیلم خرس
- «نمای نزدیک»/ نگاهی به «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی؛ سیاه چالهی مکافاتِ یک جنایتِ ناخواسته!
- خسرو معصومی: من از کنار سینمایی که “زهرمار” پخش میکند رد نمیشوم/ جواد رضویان فیلمساز نیست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





