تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۱۰:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131388

بابک کریمی بازیگر سینما، نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را با موضوع «بازیگری» در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

به گزارش سینماسینما، بابک کریمی فارغ‌التحصیل انستیتو روسلینی در رم، مدرس مونتاژ در آکادمی بین‌المللی هنرهای بصری آکوتیلا است. وی به عنوان بازیگر سینما در فیلم‌هایی چون «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، «ماهی و گربه» شهرام مکری، «هیچ کجا، هیچ کس» ابراهیم شیبانی، «مرگ ماهی» روح‌الله حجازی و «خانه دختر» شهرام شاه حسینی به ایفای نقش پرداخته است.

وی به همراه گروه بازیگران نمایش «جدایی نادر از سیمین»، جایزه گروهی بازیگران جشنواره فیلم برلین را نیز دریافت کرده است.

کریمی در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر نیز با فیلم «سینما شهر قصه» حضور داشت که برای ایفای نقش در این فیلم نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

کریمی که قصد دارد در تجربه‌ای جدید، در مقام کارگردان و بازیگر تئاتر، نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را روی صحنه ببرد، درباره این اثر نمایشی گفت: نمایش «الویرا ۲۰۲۰» اثری است در ستایش هنر بازیگری و در رابطه با استادی است که در تمرین تئاتر تمام نکات و ویژگی‌های بازیگری سینما و تئاتر را به شاگردش منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: «الویرا ۲۰۲۰» اثر مطرحی است که در دنیا اجرا می‌شود. این متن برگرفته از ۷ جلسه تمرین لوئی ژووه کارگردان مطرح فرانسوی در سال ۱۹۴۰ میلادی است که توسط منشی او مکتوب شده است.

کریمی درباره دغدغه انتخاب این متن برای اجرا در تئاتر، تأکید کرد: سوءتفاهم‌هایی در رابطه با بازیگری شکل گرفته و هر کسی گمان می‌کند چهره خوبی دارد یا به خوبی فریاد می‌زند یا گریه می‌کند، بازیگر است، در حالی که بازیگری هنر انتقال احساس است. از همین رو نمایش «الویرا ۲۰۲۰» را برای اجرا در این مقطع زمانی انتخاب کردم.

این نمایش با حضور بابک کریمی، مهدخت مولایی، آریا تقی‌پوریان و علیرضا مجیدی روی صحنه می‌رود.

«الویرا ۲۰۲۰» از روز یکشنبه ۲۷ بهمن، اجرای عمومی خود را در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند.

عکس از شاهین آزما است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها