تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۱/۳۱ - ۲۰:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110900

حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی شنبه ۳۱ فروردین در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از گذر سینما و سینما فلسطین -از مراکز برپایی جشنواره- بازدید کرد.

وی در این بازدید که رضا میرکریمی دبیر جشنواره و تعداد دیگری از مدیران جشنواره او را همراهی می کردند، گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مساله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می کنند. تجدید ساختارها با توجه به ماموریت های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می شود.

انتظامی افزود: یکی از طرح های در حال انجام، این است که همه جشنواره ها را ارزیابی و دستورالعمل های آن را به شکل پیش نویس آماده می کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم می‌کنیم.

وی درباره مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: این که سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.

رییس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تایید می کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.

وی در ارزیابی ۵ سال برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.

رییس سازمان سینمایی عنوان کرد: ظرفیت های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در وی او دی به قدری است که می توان هزینه ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.

انتظامی در پایان گفت: جا دارد از وزارت ارتباطات و فناوری و شهرداری تهران نیز به منظور حمایت از جشنواره تشکر کنم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها