تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۷:۵۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125316

داوران سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران صبح امروز سه شنبه ۲۲ آبان از موزه سینما بازدید کردند.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در این بازدید افرادی همچون سیمونه اسپانی (نماینده جشنواره برلیناله از آلمان)، سیگوتونو (مدیر جشنواره شورت شورتز از ژاپن)، اوزگور آنیل (فیلمساز از اتریش)، اولیور لمبرت( فیلمساز از فرانسه)، سدریک آلبرت( فیلمساز از فرانسه)، جیووانی بوفالینی (فیلمساز از ایتالیا)، نیکولتا کاتالدو( فیلمساز از ایتالیا) و پابلو( فیلمساز اسپانیایی) حضور داشتند.

سیگوتونو مدیر جشنواره شورت شورتز ژاپن بعد از بازدید از تالارهای موزه سینما گفت: سال ۲۰۱۵ هم به ایران آمده بودم و موزه سینما را دیدم و این دومین باری است که به این بنای تاریخی زیبا می‌آیم و برایم بسیار لذت بخش بود، البته این بار موزه را کاملتر دیدم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم مجموعه‌ای از جوایز سراسر دنیا در اینجا جمع هستند متوجه می شویم که سینمای ایران جایگاه بزرگی در سراسر دنیا دارد.

سیگوتونو یادآور شد: من مدیر جشنواره‌ای هستم که امیر نادری هم جزء هیات داوران آن بوده است و درحال حاضر ایشان کلاس‌های کارگردانی برگزار می‌کنند و همکاری تخصصی و حرفه‌ای با هم در زمینه سینما داریم.

پابلو فیلمساز اسپانیایی نیز که در این جمع حضور داشت نیز گفت: رشته تحصیلی من سینما است و فیلم‌های زیادی از عباس کیارستمی را دیده‌ام و با دیدن پوستر برخی فیلم‌ها در موزه سینمای ایران که در کشور ما هم نمایش داده شده بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد: من اطلاعات زیادی درباره سینمای ایران داشتم به همین دلیل کنجکاو بودم به ایران بیایم و از نزدیک این کشور را ببینم. با دیدن موزه سینمای ایران متوجه شدم تصوری که از ایران و سینمای ایران داشتم کاملا درست بوده است.

جیووانی بوفالینی فیلمساز ایتالیایی نیز گفت: جوایز و یادگاری های فیلمسازان در موزه سینما فرهنگ ایران را به خوبی به نمایش گذاشته است و نکته قابل توجه این است که شباهت‌های زیادی بین موزه ایران و تورین وجود دارد و با  امروز با دیدن موزه سینمای ایران یاد موزه خودمان افتادم.

سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ آبان ماه آغاز و تا ۲۴ آبان ادامه دارد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها