تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۸ - ۰۹:۰۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49259

بهرام افشاریسینماسینما، علی پاکزاد – بهرام افشاری بازیگر سینما و تئاتر، حضور در فیلم هایی چون «کارگر ساده نیازمندیم » و «لانتوری» را گام هایی برای رسیدن به نقش های متفاوت در سینما عنوان کرد.

به گزارش سینماسینما، بهرام افشاری با بازی در فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر حاضر شد. حضور او در این فیلم همچون بازی اش در «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان توانست نظر مخاطبان و برخی از منتقدان را به خود جلب کند.

افشاری درباره حضور در «لانتوری» گفت: «شکل گیری همکاری من با رضا درمیشیان به تئاتر بر می گردد. درمیشیان کارگردانی  است که به تئاتر توجه ویژه ای دارد. سرمایه های رضا درمیشیان عموما در اختیار جوانانی قرار می گیرد که با استعداد هستند. چندی قبل در نمایش «رابینسون کروزوئه» بازی می کردم . نمایش موفقی بود. درمیشیان به تماشای این نمایش نشست و کار مورد پسندش بود. بعد از آن بود که اولین حضور من در سینما با بازی در فیلم «عصبانی نیستم» اتفاق افتاد. البته شروع کار من با کمی بی معرفتی همراه شد. اما مهم نیست. زیرا من کارم را ادامه می دهم. در ادامه رضا درمیشیان برای بازی در فیلم «لانتوری» برای من نقش نوشت. اعتماد همراه با چاشنی ریسک می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. و نتیحه همین نگاه درمیشیان بود که سبب شد درباره بازی خودم در این فیلم نقدهای خوبی دریافت کنم.»

او ادامه داد: «متاسفانه کسانی که در سینما کار می کنند بی حوصله اند و فقط دنبال کسانی اند که در یک محصول خاص بازی خوبی از خود نشان داده اند. یعنی قدرت ریسک وجود ندارد. تمام تلاش من این بوده است که بتوانم در نقش های متفاوتی ظاهر شوم. بعد از «لانتوری» چند پیشنهاد داشتم که قبول نکردم. شاید هر کس دیگری جای من بود قطعا به دنبال این بود که بازی کند و دیده شود. بعضی دیده شدن ها به تباهی یک بازیگر می انجامد نه پیشرفت او.»

افشاری درباره حضور در فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» گفت:«تمام ذهنیتم برای حضور در «کارگر ساده …» این بود که بتوانم نقش متفاوتی را بازی کنم. فکر نمی کردم این فیلم تا این حد مورد توجه قرار بگیرد. «کارگر ساده …» شاید از «لانتوری» نیز موفق تر بود و با نقدهای خوبی مواجه شدم. »

بازیگر فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» درباره عملکردش در سینما گفت: « تنها هدف من این است که در نقش های متفاوتی بازی کنم. پیشنهاد حضور در نقش های متفاوت است که یک بازیگر را زنده نگه می دارد. با این وجود می دانم هرچه تلاش کنیم باز هم به ورطه تکرار خواهیم افتاد. بازیگرانی که در نقش های تکرای حضور پیدا می کنند مقصر نیستند. بازیگران برای بقا در سینما و امرار معاش مجبورند گاهی نقش های تکراری بازی کنند. این مسئولیت فیلمنامه نویس ها و کارگردانان است که بازیگران را در نقش های متفاوت به بازی بگیرند.»

بازیگر سریال «پایتخت» درباره حضور در جشنواره گفت: «حضور در جشنواره هیجان انگیز بود. اما بازی در فیلم «کارگر ساده …» نیز در نوع خود جالب توجه بود. زیرا هیچ سنخیتی با این نقش نداشتم. در ابتدای کار، بسیاری مخالف حضور من در «کارگر ساده» بودند. حتی خود کارگردان نیز صد در صد مطمئن نبود که من بتوانم این نقش را به خوبی بازی کنم. احساس می کردند من از نقش دور هستم. به هیچ وجه زبان ترکی بلد نبودم. دو ماه تمرین کردم تا این نقش را بازی کنم. «کارگر ساده …» از هر نظر مظلوم واقع شد.»

بهرام افشاری درباره حضور در سریال های تلویزیونی گفت: «سریال «پایتخت» در فصل جدید نیز ویژه خواهد بود. به فال نیک می گیرم که در این سریال حضور دارم. «پایتخت» سهم ویژه ای در خانه های مردم دارد. برای سال جدید در سریال «علی البدل» حضور دارم این سریال در نوروز پخش خواهد شد و افتخار می کنم که با سامان مقدم همکاری داشتم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها