تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۲:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 25881

افسانه بایگانافسانه بایگان گفت: از بین شخصیت های کتاب ها خیلی دوست داشتم در نمایش کتاب «سووشون» سیمین دانشور بازی کنم که این اتفاق در تئاتر برایم افتاد و در نقش زری سوشون بازی کردم.

به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» با اشاره به تاثیرگذاری قصه بر مخاطب گفت: قصه بهترین قالب یرای گفتن حقیقت است. ساعت ها و سال ها کنفرانس و سمینار در نهایت از خاطر می رود اما به محض اینکه هر مکتب معرفتی حقیقتی را در قالب قصه بیان کرده آن مطلب به دل مخاطب نشسته و قرن ها ماندگار شده. مانند قرآن مجید، مثنوی معنوی، بوستان سعدی همه آگاهانه در قالب قصه بیان شده اند و قرن هاست که ماندگارند.

وی افزود: از بین شخصیت های کتاب ها خیلی دوست داشتم در نمایش کتاب «سووشون» سیمین دانشور بازی کنم که این اتفاق در تئاتر برایم افتاد و در نقش زری سوشون بازی کردم.

این بازیگر درباره تاثیرپذیری کودکان از والدین گفت: ما در منزل خیلی مطالعه می کنیم و کلا موضوع کتاب همیشه در منزل ما وجود داشته و دارد و به همین خاطر فرزندم بسیار به مطالعه و کتاب علاقه‌مند شده و اهمیت می دهد. بچه ها باید تاثیر کتاب خوانی را در والدین ببینند تا کتاب خوان شوند.

بایگان با اشاره به اهمیت کتاب خوانی گفت: کتاب خواندن ابعاد ذهنی انسان را کاملا تغییر می دهد. انسان به لطف کتاب می تواند با چکیده عمر و ذهن یک انسان فرهیخته در هرمکان و هر زمانی چه گذشته و چه حال آشنا شود. به لطف کتاب می توان با دنیاها و ماجراهای متفاوت آشنا شد و زندگی کرد که پایانی برای آن نیست و همچنین دایره افکار انسان بسیار گسترده می شود.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها