⚪️مصطفی زمانی، ده سال بعد از یوسف پیامبر با بازی پخته و قویاش در سریال شهرزادنشان داد تجربهها و تمرینهای مداومش جواب داده است. مصاحبه با مصطفی زمانی، در شرایطی بسیار ویژه انجام شد. ما اسمش را گذاشتیم طولانیترین مصاحبهی دوران کاریمان. یک روز از ساعت یک ظهر در پشت صحنهی فیلم «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان مصاحبه را شروع کردیم و ساعت هشت شب بالاخره حرفمان تمام شد و از آنجا آمدیم بیرون. مصاحبه در فاصلههای کوتاه استراحت بین ضبط پلانها انجام گرفت و هربار تا بحثمان گل میانداخت، مجبور میشدیم ریکوردر را خاموش کنیم و منتظر فرصت بعدی شویم. بخش هایى از این گفتگو را مى خوانید:
⚪️ به طور کلى اثرگذارى سریال بین مخاطبان بیشتر است . چون سریال را قشر بیشترى از مردم مى بینند و شما باید دقت بیشترى داشته باشید . اثرى که آن زمان “یوسف پیامبر” روى مخاطبان گذاشت، آن قدر زیاد بود که انتخاب نقشى به همان اندازه اثرگذار ، خیلى سخت به نظر مى رسید . در این سال هایى هم که گذشت ، سریال هاى الف ویژه زیادى کار شدند اما نقش اصلى هیچ کدام از آنها هم به آن اندازه اثرگذار نبوده اند . بیشتر سریال هایى هم که پیشنهاد مى شد مناسبتى بود و من نمى پسندیدم.
⚪️ چیزى که هرگز براى من مهم نبوده ، همین فروش فیلم است ؛ مثلا مى گویند فلان بازیگر مى فروشد. بله یک زمانى مثل دهه ۷۰ و و اوایل دهه ۸۰ در دوره آقاى پورعرب و بهرام رادان و… بازیگر مى فروخت چون ماهواره و اینترنت و این همه فیلم و سریال نبود اما از یک جایى به بعد دیگر اینطور نیست . بعضى از تهیه کنندگان هنوز به این فکر مى کنند که فلان بازیگر مى فروشد. امروزه مهترین دلیل فروش قصه فیلم است.
⚪️ سریال ” شهرزاد ” بعد از ده سال براى من پیش آمد ، دقیقاً آنجایى بودم که به خودم گفتم حالا نوبت من است . این مسئله چیزى است که آدم در خودش احساس مى کند . وقتى آگاهانه انتخاب مى کنید ، جلو مى روید و حتى مى بازید ، از یک جایى به بعد آن اتفاقى که باید بیفتد ، مى افتد . شهرزاد براى من این جورى بود.
⚪️ از نظر من شهاب حسینى پخته ترین بازیگر حال حاضر ماست ، ترانه علیدوستى همین طور ، استادعلى نصیریان که دیگر جاى خود دارد و… حالا که این فرصت به وجودآمده بود و باید در تقابل با این افراد قرار مى گرفتیم ، دیگر نمى شد ضعیف ظاهر شد. در “شهرزاد” اگر مى توانستم آزمون و خطا کنم ، بازنده بودم . حس کردم برآیند تجربه ها تا اینجا براى من خوب بوده و دِینم را پرداخت کرده ام پس در ابتداى دهه دوم بازیگرى ام وارد “شهرزاد” شدم.
منبع : مجله همشهری جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی، بهترین فیلم شمال آمریکا شد
- «رها» با شهاب حسینی کلید میخورد
- «شین» دوباره اکران میشود
- راهیابی فیلم شهاب حسینی به جشنواره بینالمللی فیلم نالیوود تورنتو
- شهاب حسینی؛ تنوع در پذیرش نقش، تناقض و شتابزدگی در واکنشها
- حضور مصطفی زمانی در یک سریال عربزبان
- اکران آنلاین «مقیمان ناکجا» با بازی شهاب حسینی
- شهاب حسینی: میخواهم فیلمی اقتباسی از ساعدی بسازم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- من را خسرو پدر زیبا صدایم کنید…
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری