السا فیروزآذر در آستانه اکران فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش” از همکاری مجدد با تهمینه میلانی گفت.
به گزارش سینماسینما، السا فیروز آذر بازیگر سینما و تئاتر بهزودی با فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش ” به سینما میآید.
او درباره نقش خود در این فیلم سینمایی به کارگردانی تهمینه میلانی گفت: در “ملی و راههای نرفتهاش ” نقش زنی رادارم که تاکنون ایفای آن را تجربه نکرده بودم. نقش زن شوهرداری را بازی میکنم که دچار بحران و مشکلات بسیار است. پیش از مرحله فیلمبرداری تحقیقات بسیاری در این زمینه داشتم و خصوصیات رفتاری افراد مختلف را موردنظر قراردادم. نقشی که بازی کردم دچار یک پارادوکس رفتاری است و نوع رفتارش نشان میدهد که متعلق به چه قشری است. تجربه خیلی خوبی بود و آن را دوست داشتم.
وی در ادامه درباره ما به ازای بیرونی این شخصیت نیز اظهار کرد: افرادی چون کاراکتر زن فیلم “ملی و راههای نرفتهاش ” در جامعه بسیار زیاد است. به شکل دانشگاهی وقتی نویسنده از واقعیت بهره میگیرد و مینویسد، قصه ملموس میشود. وقتی یک فیلمنامهنویس درباره موضوعات به جزئیات میپردازد و کارش شاهکاری میشود مثل “ابد و یک روز ” که دیده میشود، قطعاً از نزدیک این موضوعات را دیده و لمس کرده است، اما نویسندهای که به سراغ این موضوعات نمیرود و صرفاً به قوه تخیل خودبسنده میکند کارش کلیشه میشود و جذابیتی هم به همراه ندارد. بازیگر هم اگر در بازی تحقیق نداشته باشد قطعاً بازی خوبی نمیتواند ایفا کند. ما بازیگران هم خیلی از جزئیات رفتاری را نمیدانیم و با تحقیق میتوانیم به آنها دستیابیم. من هم برای ایفای این نقش از دوستانم کمک خواستم و با افراد واقعی که رفتاری مشابه داشتند صحبت و معاشرت کردم و این آشناییها بسیار لازم بود و برای تأثیرگذاری بیشتر به کمکم آمد. روزهایی از هفته میرفتم به بازار و بدون اینکه کاری کنم، آدمها را تماشا میکردم و از رفتار آنها الگو برمیداشتم. درواقع در سطح شهر میچرخیدم و اقشار مختلف را مدنظر قرار میدادم. حتماً قصد دارم که با سایر کارگردانها همکاری داشته باشم و هدفم این نبود که صرفاً با خانم میلانی کار کنم. ممکن است کمی به خاطر ترسهایم بوده باشد اما فیلمنامه خوبی هم در این مدت ارائه نشده است. پس از پایان تحصیلاتم تصمیم گرفتم تغییر ایجاد کنم و تجربهگرا باشم و فضاهای مختلف را تجربه کنم و راه دیگری را امتحان کنم.
بازیگر “تقاطع ” درباره تجربه کارگردانی و حضور در آثار سایر کارگردانان بیان کرد: اگر کسی بخواهد کارگردان شود تئوری یک بخش است، ولی در بخش عملی و در رابطه با افراد انعطافپذیر بودن و تجربه داشتن باعث میشود در کار موفق باشی. معمولا بازیگری برای تامین انعطافپذیری خوب نیست و انعطاف پذیری دقیقا چیزی است که یک کارگردان به آن نیاز دارد. برای این منظور تجربههای مختلف دستیاری و ایجاد ارتباط با افراد بسیار تاثیرگذار است. کارگردانی فقط دانستن یکسری فرمول نیست بخش اعظم آن روان است و اینکه بتوانی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنی و مدیریت داشته باشی؛ بنابراین ترجیح میدهم فضاهای مختلف را تجربه کنم و روابطم را با آدمها گستردهتر کنم.
فیروز آذر که پیشازاین با نمایش “مأنوس” به روی صحنه رفته است، درباره دلایل ورودش به این عرصه نیز اظهار کرد: دلیل ورود من به تئاتر در درجه نخست ارتباط آن با رشته تحصیلیام بود و در درجه بعدی شناخت میزانسنهای درست و چیدمان درست صحنه بود. من تصورم این بود که در سینما همهچیز دکوپاژ محور است، اما پس از تجربه فیلمبرداری یکی از کارهایم، متوجه شدم آنچه در کارم کم دیده میشود میزانسن است و این موضوع را در تئاتر میتوانستم بهدرستی درک کنم، چراکه در سینما ازآنجاییکه شما با دوربین کار میکنید این تجربه برای شما بهگونهای دیگر رقم میخورد، اما در تئاتر به دلیل عدم وجود دوربین و حس دم به دمی که با مخاطب دارید میتوانید وارد این فضا شوید و میزانسن را بهدرستی درک کنید. تئاتر خود زندگی است و به همین دلیل تصمیم گرفتم به شکل جدی وارد این فضا شوم. پس از ارائه پایاننامه دانشگاهی نیز قصد دارم خودم کارگردانی کنم و سال آینده برای من سال تمرین کارگردانی است.
وی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود عنوان کرد: فیلم سینمایی “اعترافات ” ساخته آرش سنجابی را برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم و مشغول کار در گروه سلو هستم که قرار است با یک تئاتر جدید به روی صحنه برویم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- مستند «کتایون به روایت کتایون» روی میز تدوین/ نگاهی به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی
- پایان تصویربرداری فیلم «نابازیگر»/ معرفی بازیگران کامل
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





