السا فیروزآذر در آستانه اکران فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش” از همکاری مجدد با تهمینه میلانی گفت.
به گزارش سینماسینما، السا فیروز آذر بازیگر سینما و تئاتر بهزودی با فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش ” به سینما میآید.
او درباره نقش خود در این فیلم سینمایی به کارگردانی تهمینه میلانی گفت: در “ملی و راههای نرفتهاش ” نقش زنی رادارم که تاکنون ایفای آن را تجربه نکرده بودم. نقش زن شوهرداری را بازی میکنم که دچار بحران و مشکلات بسیار است. پیش از مرحله فیلمبرداری تحقیقات بسیاری در این زمینه داشتم و خصوصیات رفتاری افراد مختلف را موردنظر قراردادم. نقشی که بازی کردم دچار یک پارادوکس رفتاری است و نوع رفتارش نشان میدهد که متعلق به چه قشری است. تجربه خیلی خوبی بود و آن را دوست داشتم.
وی در ادامه درباره ما به ازای بیرونی این شخصیت نیز اظهار کرد: افرادی چون کاراکتر زن فیلم “ملی و راههای نرفتهاش ” در جامعه بسیار زیاد است. به شکل دانشگاهی وقتی نویسنده از واقعیت بهره میگیرد و مینویسد، قصه ملموس میشود. وقتی یک فیلمنامهنویس درباره موضوعات به جزئیات میپردازد و کارش شاهکاری میشود مثل “ابد و یک روز ” که دیده میشود، قطعاً از نزدیک این موضوعات را دیده و لمس کرده است، اما نویسندهای که به سراغ این موضوعات نمیرود و صرفاً به قوه تخیل خودبسنده میکند کارش کلیشه میشود و جذابیتی هم به همراه ندارد. بازیگر هم اگر در بازی تحقیق نداشته باشد قطعاً بازی خوبی نمیتواند ایفا کند. ما بازیگران هم خیلی از جزئیات رفتاری را نمیدانیم و با تحقیق میتوانیم به آنها دستیابیم. من هم برای ایفای این نقش از دوستانم کمک خواستم و با افراد واقعی که رفتاری مشابه داشتند صحبت و معاشرت کردم و این آشناییها بسیار لازم بود و برای تأثیرگذاری بیشتر به کمکم آمد. روزهایی از هفته میرفتم به بازار و بدون اینکه کاری کنم، آدمها را تماشا میکردم و از رفتار آنها الگو برمیداشتم. درواقع در سطح شهر میچرخیدم و اقشار مختلف را مدنظر قرار میدادم. حتماً قصد دارم که با سایر کارگردانها همکاری داشته باشم و هدفم این نبود که صرفاً با خانم میلانی کار کنم. ممکن است کمی به خاطر ترسهایم بوده باشد اما فیلمنامه خوبی هم در این مدت ارائه نشده است. پس از پایان تحصیلاتم تصمیم گرفتم تغییر ایجاد کنم و تجربهگرا باشم و فضاهای مختلف را تجربه کنم و راه دیگری را امتحان کنم.
بازیگر “تقاطع ” درباره تجربه کارگردانی و حضور در آثار سایر کارگردانان بیان کرد: اگر کسی بخواهد کارگردان شود تئوری یک بخش است، ولی در بخش عملی و در رابطه با افراد انعطافپذیر بودن و تجربه داشتن باعث میشود در کار موفق باشی. معمولا بازیگری برای تامین انعطافپذیری خوب نیست و انعطاف پذیری دقیقا چیزی است که یک کارگردان به آن نیاز دارد. برای این منظور تجربههای مختلف دستیاری و ایجاد ارتباط با افراد بسیار تاثیرگذار است. کارگردانی فقط دانستن یکسری فرمول نیست بخش اعظم آن روان است و اینکه بتوانی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنی و مدیریت داشته باشی؛ بنابراین ترجیح میدهم فضاهای مختلف را تجربه کنم و روابطم را با آدمها گستردهتر کنم.
فیروز آذر که پیشازاین با نمایش “مأنوس” به روی صحنه رفته است، درباره دلایل ورودش به این عرصه نیز اظهار کرد: دلیل ورود من به تئاتر در درجه نخست ارتباط آن با رشته تحصیلیام بود و در درجه بعدی شناخت میزانسنهای درست و چیدمان درست صحنه بود. من تصورم این بود که در سینما همهچیز دکوپاژ محور است، اما پس از تجربه فیلمبرداری یکی از کارهایم، متوجه شدم آنچه در کارم کم دیده میشود میزانسن است و این موضوع را در تئاتر میتوانستم بهدرستی درک کنم، چراکه در سینما ازآنجاییکه شما با دوربین کار میکنید این تجربه برای شما بهگونهای دیگر رقم میخورد، اما در تئاتر به دلیل عدم وجود دوربین و حس دم به دمی که با مخاطب دارید میتوانید وارد این فضا شوید و میزانسن را بهدرستی درک کنید. تئاتر خود زندگی است و به همین دلیل تصمیم گرفتم به شکل جدی وارد این فضا شوم. پس از ارائه پایاننامه دانشگاهی نیز قصد دارم خودم کارگردانی کنم و سال آینده برای من سال تمرین کارگردانی است.
وی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود عنوان کرد: فیلم سینمایی “اعترافات ” ساخته آرش سنجابی را برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم و مشغول کار در گروه سلو هستم که قرار است با یک تئاتر جدید به روی صحنه برویم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- مستند «کتایون به روایت کتایون» روی میز تدوین/ نگاهی به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی
- پایان تصویربرداری فیلم «نابازیگر»/ معرفی بازیگران کامل
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





