السا فیروزآذر در آستانه اکران فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش” از همکاری مجدد با تهمینه میلانی گفت.
به گزارش سینماسینما، السا فیروز آذر بازیگر سینما و تئاتر بهزودی با فیلم سینمایی “ملی و راههای نرفتهاش ” به سینما میآید.
او درباره نقش خود در این فیلم سینمایی به کارگردانی تهمینه میلانی گفت: در “ملی و راههای نرفتهاش ” نقش زنی رادارم که تاکنون ایفای آن را تجربه نکرده بودم. نقش زن شوهرداری را بازی میکنم که دچار بحران و مشکلات بسیار است. پیش از مرحله فیلمبرداری تحقیقات بسیاری در این زمینه داشتم و خصوصیات رفتاری افراد مختلف را موردنظر قراردادم. نقشی که بازی کردم دچار یک پارادوکس رفتاری است و نوع رفتارش نشان میدهد که متعلق به چه قشری است. تجربه خیلی خوبی بود و آن را دوست داشتم.
وی در ادامه درباره ما به ازای بیرونی این شخصیت نیز اظهار کرد: افرادی چون کاراکتر زن فیلم “ملی و راههای نرفتهاش ” در جامعه بسیار زیاد است. به شکل دانشگاهی وقتی نویسنده از واقعیت بهره میگیرد و مینویسد، قصه ملموس میشود. وقتی یک فیلمنامهنویس درباره موضوعات به جزئیات میپردازد و کارش شاهکاری میشود مثل “ابد و یک روز ” که دیده میشود، قطعاً از نزدیک این موضوعات را دیده و لمس کرده است، اما نویسندهای که به سراغ این موضوعات نمیرود و صرفاً به قوه تخیل خودبسنده میکند کارش کلیشه میشود و جذابیتی هم به همراه ندارد. بازیگر هم اگر در بازی تحقیق نداشته باشد قطعاً بازی خوبی نمیتواند ایفا کند. ما بازیگران هم خیلی از جزئیات رفتاری را نمیدانیم و با تحقیق میتوانیم به آنها دستیابیم. من هم برای ایفای این نقش از دوستانم کمک خواستم و با افراد واقعی که رفتاری مشابه داشتند صحبت و معاشرت کردم و این آشناییها بسیار لازم بود و برای تأثیرگذاری بیشتر به کمکم آمد. روزهایی از هفته میرفتم به بازار و بدون اینکه کاری کنم، آدمها را تماشا میکردم و از رفتار آنها الگو برمیداشتم. درواقع در سطح شهر میچرخیدم و اقشار مختلف را مدنظر قرار میدادم. حتماً قصد دارم که با سایر کارگردانها همکاری داشته باشم و هدفم این نبود که صرفاً با خانم میلانی کار کنم. ممکن است کمی به خاطر ترسهایم بوده باشد اما فیلمنامه خوبی هم در این مدت ارائه نشده است. پس از پایان تحصیلاتم تصمیم گرفتم تغییر ایجاد کنم و تجربهگرا باشم و فضاهای مختلف را تجربه کنم و راه دیگری را امتحان کنم.
بازیگر “تقاطع ” درباره تجربه کارگردانی و حضور در آثار سایر کارگردانان بیان کرد: اگر کسی بخواهد کارگردان شود تئوری یک بخش است، ولی در بخش عملی و در رابطه با افراد انعطافپذیر بودن و تجربه داشتن باعث میشود در کار موفق باشی. معمولا بازیگری برای تامین انعطافپذیری خوب نیست و انعطاف پذیری دقیقا چیزی است که یک کارگردان به آن نیاز دارد. برای این منظور تجربههای مختلف دستیاری و ایجاد ارتباط با افراد بسیار تاثیرگذار است. کارگردانی فقط دانستن یکسری فرمول نیست بخش اعظم آن روان است و اینکه بتوانی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنی و مدیریت داشته باشی؛ بنابراین ترجیح میدهم فضاهای مختلف را تجربه کنم و روابطم را با آدمها گستردهتر کنم.
فیروز آذر که پیشازاین با نمایش “مأنوس” به روی صحنه رفته است، درباره دلایل ورودش به این عرصه نیز اظهار کرد: دلیل ورود من به تئاتر در درجه نخست ارتباط آن با رشته تحصیلیام بود و در درجه بعدی شناخت میزانسنهای درست و چیدمان درست صحنه بود. من تصورم این بود که در سینما همهچیز دکوپاژ محور است، اما پس از تجربه فیلمبرداری یکی از کارهایم، متوجه شدم آنچه در کارم کم دیده میشود میزانسن است و این موضوع را در تئاتر میتوانستم بهدرستی درک کنم، چراکه در سینما ازآنجاییکه شما با دوربین کار میکنید این تجربه برای شما بهگونهای دیگر رقم میخورد، اما در تئاتر به دلیل عدم وجود دوربین و حس دم به دمی که با مخاطب دارید میتوانید وارد این فضا شوید و میزانسن را بهدرستی درک کنید. تئاتر خود زندگی است و به همین دلیل تصمیم گرفتم به شکل جدی وارد این فضا شوم. پس از ارائه پایاننامه دانشگاهی نیز قصد دارم خودم کارگردانی کنم و سال آینده برای من سال تمرین کارگردانی است.
وی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود عنوان کرد: فیلم سینمایی “اعترافات ” ساخته آرش سنجابی را برای گروه هنر و تجربه آماده اکران دارم و مشغول کار در گروه سلو هستم که قرار است با یک تئاتر جدید به روی صحنه برویم.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مستند «کتایون به روایت کتایون» روی میز تدوین/ نگاهی به زندگی هنری کتایون امیر ابراهیمی
- پایان تصویربرداری فیلم «نابازیگر»/ معرفی بازیگران کامل
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه