به گزارش سینماسینما، نسرین نصرتی، بازیگر تئاتر است و سابقهای طولانی در این عرصه دارد. او در نقش فهمیهِ سریال «پایتخت» بسیار خوب جا افتاده است و مخاطب دوستش دارد. حضور فهمیه در فصل چهارم و پنجم این سریال بیش از گذشته بود؛ اتفاقی برای بسیاری از مخاطبان این مجموعه خوشایند بوده است. او از تجربیات این نقش میگوید.
نسرین نصرتی که در فصل پنجم «پایتخت» در کنار خانواده نقی، حضوری پررنگ دارد، درباره ادامه حضور و بیشتر شدن نقشش در این سریال پرطرفدار میگوید: «یکی از مهمترین دلایل پررنگ تر شدن حضور فهیمه این بود که در فصل قبل، کار ما دیگر ۱۳ قسمتی نبود، بنابراین شخصیت پردازیهای یک مقدار وسیعتر انجام میشد. در واقع هر کدام از ما به اندازه خودمان حضور داشتیم و دیده شدیم. شاید تا قبل از این داستانها را آقایان قصه میساختند و ما هم کنارشان بودیم اما در ادامه این سریال خانمها هم قصه مستقل خودشان را پیدا کردند که جایگاه ویژهای در کلیت فیلمنامه برایشان به وجود میآورد.»
نصرتی درباره پررنگ تر شدن نقشاش در این سریال توضیح میدهد: «من «پایتخت» را به لحاظ حضور و نقشی که در آن دارم، اینطور وجب نزدم، حتی اگر مخاطب فکر میکرد که من در فصل دو یا سه یا پنج باید بیشتر میبودم، برای خودم اصلا چنین مسائلی مطرح نبود. همیشه فکر میکنم مهمترین مسئله برای من این است که نقشم باورپذیر باشد، حتی اگر قرار است در یک قسمت دیده شوم. همیشه فکر میکردم حضورم در «پایتخت» به اندازه است و تاثیر خودم را دارم.»

این بازیگر در پاسخ به این سوال که خیلی از مخاطبان «پایتخت» فکر میکنند او اصالتا شمالی است، توضیح میدهد: «نه من شمالی نیستم و تجربه زندگی در شمال کشور را هم نداشتم، البته مادرم اهل گیلان هستند و در سن کم با خانواده به تهران آمدند، گرچه زبان و لهجه دو خطه گیلان و مازندران کاملا با هم متفاوت است. خب همه ما مثل دیگر مردم ایران، شمال زیاد میرویم، آشنایی من با فرهنگ مازندران به این دلیل نیست که آنجا زندگی کردهام چون هیچ وقت اینطور نبوده است. شاید برایتان جالب باشد که بگویم من قبل از بازی در «پایتخت» هیچ وقت حتی لهجه مازندرانی را تمرین هم نکرده بودم.»
این بازیگر همچنین بیان میکند: «جالب است اگر کسی با من یک ساعت اصفهانی حرف بزند، لهجهام کم کم شبیه او میشود. من همسرم آذری است و با اینکه من اصلا ترکی بلد نبودم الان به راحتی صحبت میکنم. البته واقعیت این است آقای مقدم و تنابنده از این موضوع خبر نداشتند و وقتی نقش به من پیشنهاد شد، قرار شد تمرین کنم و من هم زیرنظر آقای تنابنده تمرین میکردم. بعد هم که سر لوکیشن رفتم و در شیرگاه مازندران در موقعیت نزدیک قرار گرفتم، شخصیت فهیمه کم کم به این صورت شکل گرفت.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر «پایتخت» به سریال «زیرخاکی» پیوست
- تبریک نوید محمدزاده به بهرام افشاری بابت درخشش در «رحمان ۱۴۰۰» و «پایتخت»
- بازیگر سرشناس سینما در ۷۸ سالگی درگذشت
- بازیگرانی که برای نقشهای سینمایی تغییر جنسیت دادند + عکس
- ترانه علیدوستی دست به افشاگری زد/ دلیل قهر بازیگر «فروشنده» با تلویزیون
- افشاگری ترانه علیدوستی از ماجرای جنجالی سانسور «اوشین» در ایران
- افشاگری ژوله درباره سانسورهای تلویزیون در مورد بازیگران زن
- پست انتقادی پرستو گلستانی از برخورد وزیر آموزش و پرورش با یک دانشآموز
- بازیگر زن پیشکسوت همچنان درگیر بیماری/ صدیقه کیانفر: خونریزی معده جانم را گرفته است
- پروانه معصومی: ترجیح میدهم در خانه بیکار باشم تا برخی از نقشها را بازی کنم
- مهتاب کرامتی در جمع ملی پوشان والیبال نشسته بانوان/ عکس
- باران کوثری مقابل دوربین «جاندار» رفت
- واکنش اینستاگرامی الناز شاکردوست به وضعیت مردم خرمشهر
- نیکی کریمی دبیر جشن عکاسان سینمای ایران شد
- سخنان مهناز افشار درباره قربانی اسیدپاشیِ اصفهان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





