محققان در یک مطالعه علمی موفق به شناسایی و معرفی ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اسکرین رنت، نتایج یک پژوهش علمی نشان داد فیلم ترسناک شوم/Sinister محصول سال ۲۰۱۲، ترسناکترین فیلم تاریخ سینماست.
محققان در پژوهشی با عنوان پروژه علمِ ترس/ Science of Scare Project ابتدا از ۵۰ نفر در سنین مختلف خواستند به تماشای بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم ترسناک بنشینند و سپس براساس تغییرات در ضربان قلب تماشاچیان، ۳۵ مورد از ترسناکترین فیلمهای تاریخ را شناسایی کردند. فیلم شوم در صدر این فهرست جای گرفت؛ میانگین ضربان قلب استراحت تماشاچیان ۶۵ تپش در دقیقه بود که در حین تماشای این فیلم به ۸۰ تپش در دقیقه افزایش یافت.
فیلم شوم ساخته اسکات دریکسون، داستان الیسون اوسوالت یک نویسنده جنایینویس را دنبال میکند که برای نوشتن داستان جدیدش به همراه خانواده به خانه جدیدی نقل مکان کرده است. الیسون در اتاق زیر شیروانی این خانه یک سری فیلم درباره قتلهایی که در این خانه رخ داده پیدا میکند و به تماشای آنها مینشیند. وی برای تکمیل تحقیقاتش درباره داستان این جنایتها به کندوکاو بیشتر ویدئوها میپردازد تا این که میفهمد ناخواسته خانواده خودش را هدف نفرین شوم این خانه قرار داده است. این فیلم هشت سال پیش که روی پرده رفت با نقدهای مثبت همراه شد و با وجود آن که تنها سه میلیون دلار بودجه صرف ساخت آن شده بود، در گیشه شگفتیساز شد و ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.
فیلم توطئهآمیز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا ساخته جیمز وان پس از شوم، در جایگاه دوم فهرست ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما قرار گرفت. دیگر فیلمهایی که در ۱۰ رتبه اول این فهرست جای گرفتند به ترتیب عبارتند از: احضار/ The Conjuring، موروثی/ Hereditary، فعالیت فراطبیعی/ Paranormal Activity، او تعقیب میکند/ It Follows، احضار ۲، بابادوک/ The Babadook، نزول/ The Descent و ملاقات/ The Visit.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





