محققان در یک مطالعه علمی موفق به شناسایی و معرفی ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اسکرین رنت، نتایج یک پژوهش علمی نشان داد فیلم ترسناک شوم/Sinister محصول سال ۲۰۱۲، ترسناکترین فیلم تاریخ سینماست.
محققان در پژوهشی با عنوان پروژه علمِ ترس/ Science of Scare Project ابتدا از ۵۰ نفر در سنین مختلف خواستند به تماشای بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم ترسناک بنشینند و سپس براساس تغییرات در ضربان قلب تماشاچیان، ۳۵ مورد از ترسناکترین فیلمهای تاریخ را شناسایی کردند. فیلم شوم در صدر این فهرست جای گرفت؛ میانگین ضربان قلب استراحت تماشاچیان ۶۵ تپش در دقیقه بود که در حین تماشای این فیلم به ۸۰ تپش در دقیقه افزایش یافت.
فیلم شوم ساخته اسکات دریکسون، داستان الیسون اوسوالت یک نویسنده جنایینویس را دنبال میکند که برای نوشتن داستان جدیدش به همراه خانواده به خانه جدیدی نقل مکان کرده است. الیسون در اتاق زیر شیروانی این خانه یک سری فیلم درباره قتلهایی که در این خانه رخ داده پیدا میکند و به تماشای آنها مینشیند. وی برای تکمیل تحقیقاتش درباره داستان این جنایتها به کندوکاو بیشتر ویدئوها میپردازد تا این که میفهمد ناخواسته خانواده خودش را هدف نفرین شوم این خانه قرار داده است. این فیلم هشت سال پیش که روی پرده رفت با نقدهای مثبت همراه شد و با وجود آن که تنها سه میلیون دلار بودجه صرف ساخت آن شده بود، در گیشه شگفتیساز شد و ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.
فیلم توطئهآمیز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا ساخته جیمز وان پس از شوم، در جایگاه دوم فهرست ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما قرار گرفت. دیگر فیلمهایی که در ۱۰ رتبه اول این فهرست جای گرفتند به ترتیب عبارتند از: احضار/ The Conjuring، موروثی/ Hereditary، فعالیت فراطبیعی/ Paranormal Activity، او تعقیب میکند/ It Follows، احضار ۲، بابادوک/ The Babadook، نزول/ The Descent و ملاقات/ The Visit.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- هیچی ازش نمونده جز یه سایه*
- آیین، آینهای رو به فرهنگ
- آرای یک منتقد به برترینهای سینما در سال ۲۰۲۴
- رونمایی از سامانه مصاحبه آنلاین مبتنی بر هوش مصنوعی توسط همراه اول در تلکام ۲۰۲۴
- همراه اول در سه بخش مجزا، غرفه برتر نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴ شد
- رضا رویگری: بهترین حضور من در سینما «بوتیک» است
- انعقاد قرارداد سهجانبه همراه اول در حوزه زنجیره تأمین محصولات کشاورزی صادراتی
- همکاری اپلیکیشن «اوانو» و «ازکیوام» در همپذیرندگی کیف پول
- درباره پوستر جشنواره فیلم فجر پوستری که هرساله بحث برانگیز می شود
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با تصویری از فیلم سینمایی «مادر»؛ پوستر چهل و سومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- «ژاله علو مرگ ندارد»/ بدرقه پیکر ژاله علو به خانه ابدی
- «دِویل» به ۵ اجرای پایانی رسید/ بررسی نمایش در یک گفتگوی مجازی
- سوینا منتشر میکند؛ ۳ داستان کوتاه با صدای نازنین مهیمنی
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- رونمایی از دو سرویس همراه اول در بازدیدهای معاون راهبردی رئیسجمهور و رگولاتوری
- هیات امنای انجمن سینمای جوانان ایران منصوب شدند
- کتاب «صحنه عشق من است» رونمایی میشود/ تقدیر از ادنا زینلیان
- خسرو خسروشاهی: کسی دیگر در دوبله نمانده است/ امیدوارم چراغ دوبله خاموش نشود
- نخستین جایزه ملی پویانمایی فراخوان داد
- رونمایی از سرویسهای دیجیتال و هوش مصنوعی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ هیأت داورانِ فیلمهای کوتاه داستانی معرفی شدند
- آیا بهروز شعیبی گزینه خوبی برای مدیریت انجمن سینمای جوان است ؟
- همه در اندوه خاموشی صدایی ماندگار/ پیامهای تسلیتی که برای درگذشت ژاله علو منتشر شد
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- اعضای آکادمی سینمای مستند ایران انتخاب شدند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ بهروز شعیبی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی