محققان در یک مطالعه علمی موفق به شناسایی و معرفی ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اسکرین رنت، نتایج یک پژوهش علمی نشان داد فیلم ترسناک شوم/Sinister محصول سال ۲۰۱۲، ترسناکترین فیلم تاریخ سینماست.
محققان در پژوهشی با عنوان پروژه علمِ ترس/ Science of Scare Project ابتدا از ۵۰ نفر در سنین مختلف خواستند به تماشای بیش از ۱۰۰ ساعت فیلم ترسناک بنشینند و سپس براساس تغییرات در ضربان قلب تماشاچیان، ۳۵ مورد از ترسناکترین فیلمهای تاریخ را شناسایی کردند. فیلم شوم در صدر این فهرست جای گرفت؛ میانگین ضربان قلب استراحت تماشاچیان ۶۵ تپش در دقیقه بود که در حین تماشای این فیلم به ۸۰ تپش در دقیقه افزایش یافت.
فیلم شوم ساخته اسکات دریکسون، داستان الیسون اوسوالت یک نویسنده جنایینویس را دنبال میکند که برای نوشتن داستان جدیدش به همراه خانواده به خانه جدیدی نقل مکان کرده است. الیسون در اتاق زیر شیروانی این خانه یک سری فیلم درباره قتلهایی که در این خانه رخ داده پیدا میکند و به تماشای آنها مینشیند. وی برای تکمیل تحقیقاتش درباره داستان این جنایتها به کندوکاو بیشتر ویدئوها میپردازد تا این که میفهمد ناخواسته خانواده خودش را هدف نفرین شوم این خانه قرار داده است. این فیلم هشت سال پیش که روی پرده رفت با نقدهای مثبت همراه شد و با وجود آن که تنها سه میلیون دلار بودجه صرف ساخت آن شده بود، در گیشه شگفتیساز شد و ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.
فیلم توطئهآمیز محصول سال ۲۰۱۰ آمریکا ساخته جیمز وان پس از شوم، در جایگاه دوم فهرست ترسناکترین فیلمهای تاریخ سینما قرار گرفت. دیگر فیلمهایی که در ۱۰ رتبه اول این فهرست جای گرفتند به ترتیب عبارتند از: احضار/ The Conjuring، موروثی/ Hereditary، فعالیت فراطبیعی/ Paranormal Activity، او تعقیب میکند/ It Follows، احضار ۲، بابادوک/ The Babadook، نزول/ The Descent و ملاقات/ The Visit.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





