تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۴/۲۰ - ۱۲:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 20201

photo_2016-07-10_11-51-23

پیکر مرحوم عباس کیارستمی در میان جمع کثیری از مردم و هنرمندان شناخته شده به سوی آرامگاه ابدی رهسپار شد.

سام بهشتی: صبح امروز یکشنبه ۲۰ تیرماه مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی کارگردان صاحب نام سینمای کشور در حضور جمع زیادی از هنرمندان و مردم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  برگزار شد.

از ساعت های اولیه صبح امروز مردم به خیابان حجاب آمدند به طوری که راه های ورودی به محل برگزاری مراسم از سوی مردم مسدود شده بود و هنرمندان برای رسیدن به جایگاهی که برای آن ها در نظرگرفته شده بود، با مشکلاتی زیادی روبرو شدند و به سختی توانستند خود را به مراسم برسانند.

photo_2016-07-10_11-46-10

مراسم حوالی ساعت هشت و چهل دقیقه با اجرای پرویز پرستویی، بازیگر سینمای ایران آغازشد، قبل از شروع مراسم تعداد زیادی از مردم، عباس کیارستمی را تشویق می‌کردند  و برای او شعر می خوانند، همین اتفاق ها باعث شد که پرستویی از حاضرین در مراسم بخواهد که نظم را رعایت کنند تا او بتواند مراسم را در شان مرحوم کیارستمی برگزار کند.

 

ابراهیم حقیقی، سیف الله صمدیان، آیدین آغداشلو، ابراهیم فروزش، اصغر فرهادی، حجت الله ایوبی، داریوش شایگان، مسعود کیمیایی و در نهایت احمد کیارستمی (فرزند مرحوم) چهره هایی بودند که هریک به ترتیب روی صحنه آمدند و چند کلامی در غم از دست دادن عباس کیارستمی، بیان کردند.

یکی از سخرانانی که مورد تشویق بیش از حد مردم قرار گرفت کسی نبود جز اصغر فرهادی، او در بخشی از حرف هایش گفت:  آقای کیارستمی، سپاسگزارم که دل نبریدید از این خاک با همه نادیده گرفتن‌ها و قدرناشناسی‌ها و سنگ‌اندازی‌های سفره‌لیسان سیاست.

عرب نیا

این قسمت از صحبت های فرهادی با واکنش گسترده مخاطبان مواجه شد و حاضرین او را تشویق می‌کردند. مسعود کیمیایی هم یکی دیگر از چهر های شاخص سینمای ایران بود که چند جمله ای را درباره عباس کیارستمی عنوان کرد. او امروز در غم از دست دادن رفیق دیرینه اش بود و با حالی دگرگون و منقلب به روی صحنه آمد گفت: معتقدم که خداوند نوری از جنس خودش را در وجود هنرمندان قرار داده است و این نور در هنرمندان مظلوم بیشتر است. عباس کیارستمی یکی از همان ها است که نام او در بلندای تاریخ می‌ماند.

در انتهای مراسم، پرویز پرستویی از مردم خواست که به برای آرامش و امنیت خانواده عباس کیارستمی، به لواسان نروند و به خانه های خود بازگردند تا مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی در آرامش بیشتری برگزار شود.

حوالی ساعت ۱۰ صبح بود که سید محمود دعایی، بر پیکر عباس کیارستمی، نماز میت خواند و پیکر او برای مراسم خاکسپاری راهی لواسان شد.

حسن فریدون، مصطفی کواکبیان ، احمد مسجد جامعی، علی مرادخانی از چهره های سیاسی در این مراسم بودند.

photo_2016-07-10_11-49-17

هدیه تهرانی، فریبرز عرب نیا، هومین سیدی، سحر دولتشاهی، نیکی کریمی، اصغر فرهادی، بهرنگ علوی، لیلا زارع، هنگامه حمید زاده، آنا نعمتی، لیلی رشیدی، پانته آ پناهی ها، تورج اصلانی، مجید مجیدی، فرهاد اصلانی، سپیده گلچین، نگین صدق گویا، حمید پورآذری و … از چهره هایی بودند که به صورت پراکنده در جاهای مختلف مراسم حضور داشتند.

حواشی مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

وزیر فرهنگ و ارساد اسلامی به مراسم عباس کیارستمی نیامد.

حضور بی اندازه مردم، شلوغی بیش از حد و گرمای شدید تهران عواملی بودند که باعث اختلال در روند اجرای مراسم شدند.

قرار بر این بود که مردم، بدون موبایل و دوربین های عکاسی در این مراسم حضور پیدا کنند، اما باز هم شاهد این بودیم که عده زیادی برای ثبت عکس با هنرمندان آمده بودند.

اصغر فرهادی یکی از چهره هایی بود که مردم با او سلفی می انداختند و لحظه ای او را رها نمی کردند.

بعد از پایان مراسم، خیابان حجاب مسدود شد و پلیس راهنمایی و رانندگی هم فقط نظاره گر بود.

یکی از اتفاق های جالب این بود که برای اولین بار در یک مراسم سینمایی شاهد بودیم که برای عکاسان، کاور هایی در نظر گرفته شده بود تا عکاسان راحت تر شناخته شوند.

در ابتدای مراسم و موقع تلاوت قرآن کریم، عده ای از حاضرین در روند مراسم اختلال ایجاد کردند.

بعد از پایان مراسم، ترانه ای از همایون شجریان پخش شد که، باعث گریه حاضران شد.

 

عکس ها از ریحانه طراوتی

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. ناشناس
    ۲۰, تیر, ۱۳۹۵ ۵:۳۸ ب٫ظ

    خیلی خوشحالی الان چقد خوبه مرگتونم خوراکه سیاسی براتون داره الهی درنمونین

نظر شما


آخرین ها