مهدی فخیم زاده با اشاره به سختی های ساخت سریال «علی البدل» بیان کرد که ساخت چنین آثاری با فضاهای فانتزی و پروداکشن سنگین نوعی ریسک محسوب می شود.
به گزارش سینماسینما، مهدی فخیم زاده که در ایام نوروز با سریال «علی البدل» به میان مخاطبان تلویزیون آمد درباره این اثر و مقایسه آن با آثاری مثل «روزی روزگاری» و «شب های برره» که نمونه های موفقی در کارهایی با فضای جغرافیای غیرشهری بوده اند، گفت: سریال «روزی روزگاری» یک کار ایلیاتی بود که می توانست فضای مناسب را برای قصه پردازی فراهم کند و سریال «شب های برره» هم البته روستا را وسیله کرده بود و می توانست در روستا هم نباشد.
او اضافه کرد: اینکه بخواهید فضای روستا را در کاری دربیاورید بسیار مشکل است که البته باید با کار ایلیاتی تمایز قایل شد چون در سریال های ایلیاتی حتی ابزاری مثل اسلحه و کشمکش به درام ختم می شود ولی روستا احتمال ریسک زیادی دارد و به نظرم خود من در این ریسک موفق شدم.
فخیم زاده با اشاره به اینکه مخاطبان سریال ها طیف گسترده ای از افراد هستند، بیان کرد: نظرها نسبت به یک سریال متفاوت است. زمانیکه من سریال «ولایت عشق» را با موضوع امام رضا (ع) ساختم عده ای از مردم اعتراض داشتند که چرا من این کار را ساختم و می گفتند که باید مذهبی ها آن را تولید می کردند درحالیکه بسیاری هم آن کار را دوست داشتند.
این بازیگر درباره آزمون و خطای ساخت سریال با فضاهای فانتزی عنوان کرد: «علی البدل» کار بسیار مشکلی بود ما در وهله اول سه روستا را با یکدیگر ترکیب کرده بودیم که زمان رفت و برگشت منزل دو خان و دیگر لوکیشن ها با هم فاصله بسیاری داشت. این سریال پروداکشن سنگینی داشت که خود را نشان نمی داد درحالیکه وقتی شما کار تاریخی انجام می دهید پروداکشن مشخص است.
کارگردان سریال «خواب و بیدار» اظهار کرد: خود من ترجیح می دهم چنین ریسکی نداشته باشم چون تلویزیون و بخش خصوصی توان چنین هزینه ای را ندارند.
بازیگر سریال «دندون طلا» در پایان درباره کارهای جدید خود در رسانه ملی عنوان کرد: صحبت های زیادی می شود اما به نتیجه نمی رسد. من شرایطی دارم و نوعی فیلمسازی بلدم که همان را در سینما و تلویزیون به کار می گیرم و حاضر نیستم از شرایط خود کوتاه بیایم. به طور مثال من بیشتر از روزی ۴ تا ۵ دقیقه ضبط نمی کنم و یا مواردی از این قبیل را در نظر می گیرم و تلویزیون هم شرایطی دارد مثل اینکه کاری را می خواهد به یک مناسبت برساند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت برای چهار اثر سینمایی و سه اثر غیرسینمایی
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- انتخابات انجمن تهیه کننده _ کارگردانان سینما برگزار شد
- مهدی فخیمزاده فیلمنامه «کارآگاهان جوان» را مینویسد
- خاطره بازی با «مسافران مهتاب» مهدی فخیم زاده در شبکه مستند/ پخش «گفتنیهای نمکی» + ویدئو
- شروع غمانگیز فیلم «مهدی فخیمزاده» در گیشه/افتتاحیه ۴۰ میلیون تومانی برای «مشت آخر»
- ثبت قرارداد فیلم «مشت آخر»
- ورزشکاران زیرزمینی/ خاطرهای از مهدی فخیمزاده
- فخیم زاده :بعضیها فکر میکنند میرباقری و من رقیب هستیم
- جدیدترین خبر از وضع سلامتی فخیمزاده پس از تصادف سنگین
- تازهترین اخبار از آخرین ساخته مهدی فخیمزاده/ فیلمبرداری «مشت آخر» از سر گرفته شد
- تصویری از مهدی فخیمزاده در جشن تولد ۷۶ سالگیاش
- فخیمزاده به هوش آمد
- مهدی فخیم زاده ممنوع الملاقات شد
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





