تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۰:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 39485

فیلم ماه گرفتگیساخت فیلم سیاسی در ایران راه رفتن بر روی لبه تیغ است. بخصوص آنکه فیلمساز بخواهد در مسیر رویدادی قدم بزند که حافظه تاریخی معاصر هنوز عمری از آن واقعه را نگذرانده باشد و تمام اتفاقات پیش روی چشم مخاطب در معرض قضاوت قرار گیرد.

به گزارش سینماسینما، مسعود اطیابی پس از ساخت فیلم های سینمایی در گونه های مختلف سینمایی، و پس از آنکه چند باری تصمیم گرفت شانس خود را در گیشه به عنوان یک فیلمساز پولساز امتحان کند، پس از چند سال مکث در ساخت فیلم به سراغ سوژه ای ملتهب رفت که می تواند جشنواره امسال فیلم فجر را با اتفاقات تازه ای روبرو کند.

«ماه گرفتگی» برشی از یک روایت از اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که وقایع بعد از آن از نظر کارگردان فیلم آنقدر جذاب بوده است که به سراغ ساخت آن رفته است.

مسعود اطیابی البته راهی را پیش گرفته است که پیش از آن حامد کلاهداری با «پایان نامه» و ابولقاسم طالبی با «قلاده های طلا» یک بار امتحان کرده اند و آنطور که اطیابی می گوید روایت «ماه گرفتگی» متفاوت از چند فیلم مشابه پیش از خودش است.

فیلم به دلیل حساسیت های خاص موضوعش در سکوت خبری ساخته شد و به غیر از چند خبر و عکس اطلاعاتی به مخاطب نداده است تا «ماه گرفتگی» یکی از فیلم های کنجکاوی برانگیز امسال کند.

بازیگران و عوامل فیلم:

کامبیز دیرباز ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، الناز حبیبی، قاسم زارع، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

کارگردان: مسعود اطیابی، نویسنده: مهدی آذرپندار، تهیه کننده: هادی انباردار، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، موسیقی: بهزاد عبدی، صداگذار: مهرداد جلوخانی

نکته مهم و غافلگیرانه فیلم:

بر حسب اخبار اندکی که از فیلم به بیرون درز کرده است به دلیل استفاده از تکنولوژی های مختلف در ساخت وقایع روزهای خرداد سال ۸۸، شاید «ماه گرفتگی» یک فیلم با استانداردهای مناسب در جلوه های ویژه و صحنه سازی آن روزها باشد و از این رو می توان امیدوار بود با فیلم خوش ساختی روبرو باشیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها