تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۲۰:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 182290

اکران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که از نگاه سینماداران می‌توانست تکانی به گیشه‌های راکد سینمای این روزها بدهد، به‌دلیل تغییر نظر عوامل فیلم، لغو شد.

به گزارش سینماسینما، در پی درخواست‌های مکرر سینماداران برای اکران یک فیلم با ظرفیت بالای فروش و جذب مخاطب به‌منظور عبور از شرایط به‌شدت بحران‌زده گیشه سینماها، یکشنبه همین هفته بود که شورای صنفی اکران بالاخره از ورود فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به چرخه اکران خبر داد.

بر اساس مصوبه شورای صنفی اکران قرار بود این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی به سرگروهی سینما آزادی اکران سراسری خود را آغاز کند اما تنها چند روز مانده به این موعد، اکران این فیلم منتفی شد.

علی طلوعی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بخارست» درباره این اتفاق ضمن تأیید منتفی شدن اکران این فیلم درباره شائبه عدم توافق با سازمان سینمایی برای ارائه ضمانت مالی مناسب جهت حمایت از اکران این فیلم در شرایط فعلی توضیح داد: بحث ما گارانتی و ضمانت نبود. این فیلم اولین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیش‌تر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس بر روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده بودند، مجموع جمع‌بندی‌مان با توجه به رایزنی‌هایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلاً اکران فیلم را متوقف کنیم.

وی افزود: امروز منتفی شدن اکران فیلم را اعلام کرده‌ایم و منتظریم تشریفات قانونی آن هم طی شود. زمان‌بندی بعدی برای اکران فیلم هم به‌طور کامل بستگی به حفظ منافع سهامداران خرد فیلم دارد که بالاخره بر روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این تهیه‌کننده درباره طرح‌های حمایتی سازمان سینمایی برای تسهیل اکران این فیلم هم گفت: سازمان سینمایی همه ظرفیت‌های ممکن را در اختیار ما قرار داده بود. در زمینه تبلیغات تلویزیونی هم قرار بود حمایت‌های صورت بگیرد و واقعیت این است که دوستان سازمان سینمایی زحمت خود را کشیدند اما در کل با توجه به وضعیت موجود و بلاتکلیفی حاکم در وضعیت اکران سینماها، فعلاً عرضه فیلم را متوقف کرده‌ایم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

طلوعی درباره شرایط مشابه فیلم «دینامیت» ساخته دیگری از مسعود اطیابی که در بحران کرونا توانست اکران موفقی را در سینماها تجربه کند هم تأکید کرد: به نظرم شرایط این دو فیلم قابل قیاس نیست به‌خصوص که شرایط حاکم بر جامعه امروز هم با آن زمان قابل قیاس نیست. در زمان کرونا و در بازه‌ای که «دینامیت» هم اکران شد، تا سه چهارماه اول همچنان شاهد رکود در سینماها بودیم و در نیمه دوم سال که واکسن به‌صورت سراسری عرضه شد، شرایط تغییر کرد و چرخ سینماها به راه افتاد. شرایط امروز با آن زمان قابل مقایسه نیست و فیلم باید در زمانی اکران شود که حال عمومی مردم خوب باشد. دنبال همین زمان مناسب هستیم تا بتوانیم حداکثر مخاطب را به سالن‌های سینما جذب کنیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها