تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۲۱:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166436

نمایشگاه و فروش آثار هنری به صورت آنلاین برای حمایت از فعالان، روزنامه نگاران، معلمان و قشر نخبه افغانستان به دعوت مرجان آبادی، مبدع روش مراقبه با هنر یا Mindful Art Experience Art، برگزار می‌شود.
به گزارش سینماسینما، بعد از سقوط افغانستان به دست طالبان، تعدادی از هنرمندان شناخته شده ایرانی و افغانستانی گرد هم آمدند و برای حمایت از بخشی از جامعه افغانستان با ارائه و فروش آثار خود یک نمایشگاه مجازی با عنوان mindful art x afghanistan برپا کرده اند.
این نمایشگاه که در نشانی های اینترنتی پیوست شده قابل مشاهده است از ۶ دسامبر آغاز و تا ۱۵ ژانویه سال آینده میلادی ادامه خواهد داشت.
چند موسسه غیر انتفاعی در ایران، استرالیا و فرانسه از این کمک ها بهره مند می شوند.
هم چنین بخش عمده ای از فروش این آثار صرف «بنیاد احمد شاه مسعود» و پرداخت حقوق معلمینی خواهد شد که در این شرایط سخت در افغانستان مانده و آموزش به دانش آموزان دختر را متوقف نکرده اند.
گفتنی است موسسه غیر انتفاعی بلژیکی http://Institut-mindfulness.be وپبج myvision.art حامی برگزاری این نمایشگاه بوده اند.
در این نمایشگاه نقاشی، عکس و مجسمه هایی از هنرمندان شناخته شده ایرانی و افغانستانی و دیگر ملیت ها در معرض تماشا و فروش گذاشته شده است.
مهدی فرهادیان، کیوان بیرانوند، ، مسعود حسینی، لی تی سیا ‌وانسون، روشنک استاد، آرش اسکویی و فائقه سلطانی از جمله این نام ها هستند.
هم چنین روز ۱۶ ژانویه ۲۰۲۲ یک نشست آنلاین در پلتفرم زوم برگزار می شود. یکی از مهم ترین برنامه های این نشست سخنرانی رضا دقتی عکاس سرشناس ایرانی و نیز سخنرانی مرجان آبادی با موضوع روش مراقبه با هنر (mindful-art.eu ) و نیز چند سخنرانی دیگر درباره موضوعاتی چون هنر چگونه می تواند موجب زندگی پر آرامش و بهتر شود برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها