تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۸:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 129080

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا فیلم سینمایی «۱۹۱۷» را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ برگزید.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، سی و یکمین مراسم اهدای جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) شنبه‌ شب ۱۸ ژانویه به وقت آمریکا اسامی برندگان ۲۰۲۰ خود را در بخش‌های فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی در هالیوود پالادیوم اعلام کرد.

این جوایز از مهم‌ترین جوایزی است که تقریباً می‌تواند معرف برنده جایزه اسکار در همین بخش باشد. در ۳۰ سال پیش ۲۱ برنده جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا موفق به کسب جایزه اسکار هم شده است که شامل «کتاب سبز» برنده سال پیش نیز می‌شود. با این حال ۲ سال پیشتر یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ برندگان یکی نبودند و در حالی که انجمن تهیه کنندگان جوایز خود را به «لالالند» و «کمبود بزرگ» داد، اسکار به «مهتاب» و «اسپاتلایت» رسید.

این مراسم که با ترانه‌ای با اجرای ادینا منزل از انیمشن «یخ زده ۲» با عنوان «به سوی ناشناخته» که نامزد اسکار هم است، شروع شد، جایزه اصلی خود را در بخش فیلم‌های سینمایی به فیلم «۱۹۱۷» اهدا کرد و این فیلم را برنده جایزه داریل اف. زانوک که به بهترین تهیه‌کننده سال اهدا می‌شود، نامید.

«فورد در برابر فراری»، «ایرلندی»، «جوجو خرگوش»، «جوکر»، «چاقوها بیرون»، «زنان کوچک»، «داستان ازدواج»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «انگل» دیگر نامزدهای این بخش بودند.

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در بخش فیلم‌های انیمیشن نیز جایزه بهترین تهیه کننده را به «داستان اسباب بازی ۴» داد. در این بخش «نفرت‌انگیز»، «یخ‌زده ۲»، «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان» و «حلقه گمشده» دیگر نامزدها بودند.

در ۴ سال اخیر برندگان این بخش شامل «اسپایدر من: درون اسپایدر ورس»، «کوکو»، «زوتوپیا» و «درون بیرون» بودند که همگی به عنوان بهترین انیمیشن اسکار هم انتخاب شدند.

در بخش برنامه‌های تلویزیونی فصل دوم «جانشینی» به عنوان برنده انتخاب شد. در این بخش فصل دوم سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»، فصل سوم «تاج»، فصل هشتم «بازی تاج و تخت» و فصل اول «نگهبانان» نامزد دریافت جایزه نورمن فلتن بهترین سریال درام بودند.

فصل دوم «فلی بگ» نیز به عنوان برنده جایزه دنی توماس برای سریال کمدی انتخاب شد. فصل دوم سریال «بری»، فصل سوم «خانم میزل شگفت‌انگیز»، فصل پنجم «شیتز کریک» و فصل هفتم «ویپ» دیگر نامزدهای این جایزه بودند.

«چرنوبیل» سریال اچ‌بی‌او که برنده امی شده نیز به عنوان برنده جایزه دیوید ال. وولپر برای بهترین سریال کوتاه انتخاب شد. دیگر نامزدهای این بخش شامل «فاسی / وردون»، «کارآگاه واقعی»، «باورنکردنی» و «وقتی ما را می‌بینند» بودند.

در بخش فیلم‌های تلویزیونی یا استریم‌شده هم «آپولو: ماموریت‌ها در ماه» به عنوان برنده انتخاب شد و توانست «پسر آمریکایی»، «آینه سیاه: افعی‌ها ضربه می‌زنند»، «دد وود» و «ال کامینو: فیلم برکینگ بد» را پشت سر بگذارد.

در بخش مستند نیز «آپولو ۱۱» که درباره جزییات فرود تاریخی بر کره ماه در سال ۱۹۶۹ است به عنوان برنده انتخاب شد و «ترک ناکجاآباد» مستند اچ‌بی‌او درباره آزار جنسی توسط مایکل جکسون به عنوان فیلم غیرداستانی تلویزیونی انتخاب شد.

جین فوندا و لیلیتا ملین بازیگران سریال «گریس و فرانکی» نیز جایزه نورمن لیر برای یک عمر دستاورد را به تهیه کننده این سریال یعنی مارتا کافمن اهدا کردند.

برندگان جوایز افتخاری امسال برد پیت، دیدی گاردنر و جرمی کلاینر مالکان کمپانی تولید «پلن بی» بودند که تهیه فیلم‌های مطرحی چون «۱۲ سال بردگی» را در کارنامه دارد. این کمپانی با دریافت جایزه دیوید او سلزنیک تجلیل شد. جایزه افتخاری استنلی کرامر نیز به لاینزگیت که تهیه کننده «بامب شل» است، اهدا شد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها