کنسرت علیرضا قربانی که شامگاه شنبه ۲۸ اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد، در فقدان افشین یداللهی حال و هوای دیگری داشت و بغض قربانی بر صحنه تالار وحدت شکست.
به گزارش سینماسینما، علیرضا قربانی خواننده شناخته شده و مطرح موسیقی ایران شامگاه شنبه ۲۸ اسفندماه اولین شب از آخرین کنسرت خود را در تالار وحدت برگزار کرد. این کنسرت با اجرای قطعه «پرده نشین» آغاز شد و در ادامه قطعات «آخرین جرعه جام»، «راز» و «یار تو هستم» توسط علیرضا قربانی و گروه نوازندگان این کنسرت اجرا شد.
سپس قربانی ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضران در تالار وحدت، از همه خواست تا یک دقیقه سکوت کنند.
وی بعد از این سکوت، اظهار کرد: متأسفانه در چند روز اخیر اخبار ناگواری شنیدیم و متأثر شدیم و هم اینک نیز اجرای مان همراه با بغض است. دیروز در همین مکان تالار وحدت مراسم وداع و تشییع دکتر افشین یداللهی بود. قالب دوستان افشین یداللهی حالشان بد است. این اتفاق قابل پیش بینی نبود بسیار ناباورانه بود.
قربانی ادامه داد: یکشنبه شب گذشته هم علی معلم در کنسرت مهمان ما بود و بعد از کنسرت همدیگر را در آغوش گرفتیم و قرار شد یک صبحانه صمیمانه را با هم داشته باشیم. متأسفانه فردای آن روز ایشان فوت کرد. آخرین پیامکی که من از علی معلم دارم مربوط به ساعت ۱۲:۰۶ همان روزی است که چشم از جهان فروبست.
این خواننده مطرح موسیقی ایران یادآور شد: در غم از دست دادن علی معلم بودیم که افشین یداللهی را از دست دادیم. متأثرم که بگویم افشین یداللهی قرار بود امشب مهمان ما باشد. در بهمن ماه که کنسرت داشتیم و افشین یداللهی نیز حضور داشت، از حاضران خواستم تا او را تشویق کنند ولی امشب قسمت نبود که افشین یداللهی در بین ما باشد. زندگی اینگونه است و مصداق این شعر از خیام است که «ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود/ نی نام زما و نی نشان خواهد بود/ زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل/ زین پس چون نباشیم همان خواهد بود».
وی با اشاره به اینکه قطعه «یار تو هستم» از سروده های زنده یاد افشین یداللهی بود، تأکید کرد: خوشا به حال افشین یداللهی که خیلی از مردم با اشعار او خاطرات خوبی دارند. این علاقه را می شد از حضور خیل گسترده ای از مردم و علاقه مندان افشین یداللهی در مراسم تشییع پیکرش دید.
بعد از این سخنان، قطعات «دوستت دارم»، «ساز و آواز بداهه» و «عاشقی» اجرا شد.
در بخش دوم کنسرت علیرضا قربانی نیز به ترتیب قطعات «دریای بی پایان»، «ای باران»، «نگاه»، «پروانه ای در باد»، «شب دهم»، «صبح آزادی» و «ارغوان» اجرا شدند.
پس از آن با روشن کردن شمع هایی بر روی آوانسن تالار وحدت، صدای زنده یاد افشین یداللهی در حال خوانش ترانه «من عاشق چشمت شدم» پخش شد و سپس گروه این قطعه را اجرا کرد.
بعد از خواندن چند بیت ابتدایی این ترانه، بغض علیرضا قربانی بر صحنه تالار وحدت شکست و اجرای قطعه «من عاشق چشمت شدم» قطع شد. این اتفاق حال و هوای خاصی را در تالار وحدت ایجاد کرد. حاضران در این کنسرت بی وقفه علیرضا قربانی را تشویق می کردند و قربانی مجددا خود را برای اجرای قطعه «من عاشق چشمت شدم» مهیا کرد.
قطعه پایان بخش کنسرت علیرضا قربانی نیز قطعه «کیمیا» بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علیرضا قربانی در دبی و بوشهر روی صحنه میرود
- علیرضا قربانی «ایرانم» را در جنوب ایران میخواند
- تورکنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در یزد
- ادامه یک اتفاق تاریخی؛ ۹ خواننده دیگر در میدان آزادی کنسرت برگزار میکنند
- بازگشت علیرضا قربانی با «ایرانم»
- علیرضا قربانی: غمِ «الهه دختر سرزمینمان» داغدارمان کرد
- آغاز تورکنسرت «ایرانم»؛ علیرضا قربانی: هرچه افتخار است برای مردم ایران است
- علیرضا قربانی با کنسرت «ایرانم» از ۴ خرداد روی صحنه میآید
- علیرضا قربانی برای سالگرد فراق همسرش خواند
- علیرضا قربانی در تخت جمشید برای مردم میخواند/ بلیتفروشی از فردا
- علیرضا قربانی در دُبی روی صحنه میرود
- پایان تور کنسرت علیرضا قربانی در تهران
- کنسرتهای علیرضا قربانی در تهران از ۲۳ اسفند/ بلیتفروشی عصر امروز آغاز میشود
- موزیکویدئوی «در زلف تو آویزم» علیرضا قربانی منتشر شد
- کنسرت علیرضا قربانی در تهران کلید خورد/ معرفی و اعضای ارکستر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





