تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۵ - ۱۸:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67329

«حبیب ایل بیگی» قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در گفت‌وگو با رادیو جوان، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره همه رزمندگان و همین طور فیلمسازان خوبی که در این دوران فیلم ساختند را گرامی داشت.

به گزارش سینماسینما، قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به چگونگی عدم تولید آثار سینمای دفاع مقدس در مقیاس جهانی و شناساندن این سینما به مردم کشورهای دیگر گفت: سینماگران ما بیشتر نگاه داخلی به سینمای دفاع مقدس دارند و متأسفانه برخی از فیلمسازان جز اینکه فیلم‌هایشان را برای حضور در چند جشنواره داخلی و یا خارجی ارایه دهند هیچ طرح و برنامه خاصی برای عرضه، نمایش و فروش در خارج از کشور ندارند.

ایل بیگی با بیان اینکه رقابت در عرصه جهانی سخت است ادامه داد: هژمونی سینمای هالیوود و احاطه‌ای که بر سینماهای دنیا و اکران فیلم دارد کار را بسیار سخت می‌کند اما یقینا راهی برای نمایش آثار بر روی پرده سینمای کشورهای دیگر و عرضه در نمایش خانگی آنها وجود دارد.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی در پاسخ به نحوه دریافت بسته‌های حمایتی سینمای دفاع مقدس توسط فیلمسازان این حوزه گفت: به هر حال همیشه در دوره‌های مدیریتی مختلف معاونت سینمایی سابق، سازمان سینمایی کنونی و بنیاد سینمایی فارابی همه دنبال این بودند که بتوانند از فیلم‌های دفاع مقدس حمایت کنند و اولویت اول همه بوده است. همه تلاش کردند که در این زمینه فیلم‌های خوبی را تولید کنند.

وی روش‌های درست حمایتی از سینمای دفاع مقدس را برشمرد و افزود: برای اینکه جزیره‌ای کار نکنیم در تلاش هستیم تا همه موثرین در حوزه سینمای دفاع مقدس را دور یک میز جمع کنیم. به همین دلیل در دولت دوازدهم نیز شورایی به نام سینمای انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در بنیاد سینمایی فارابی با حضور مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موسسه اوج، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، حوزه هنری و جمعی از صاحب نظران این سینما تشکیل شده تا هم درخصوص اولویت‌ها و در حوزه حمایت‌ از تولید بتوانیم به یک جمع بندی و نگاه واحد برسیم.

ایل بیگی با تاکید بر اینکه در ‌دوره‌های گذشته به سختی تجهیزات و وسایل سینمای دفاع مقدس تامین می‌شد، گفت: در طول این نشست‌های تخصصی مسئولان سازمان اوج قول حمایت ویژه از سینمای دفاع مقدس را داده‌اند؛ به گونه‌ای که زین پس هیچ فیلم دفاع مقدسی که مورد حمایت شورای مذکور می‌شود، دغدغه امکانات و تجهیزات سینمایی از جمله: ادوات، مهمات،سلاح و… را نخوهند داشت.

وی در پایان گفت: حمایت‌های مالی از سینمای دفاع مقدس از اولویت‌های این بنیاد است؛ طوری که اگر به فیلمنامه و فیلم ارزشی برای تولید برسیم حتما از آن اثار حمایت جدی خواهیم کرد

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها